Idi na sadržaj

Novi drumsko-pesacki most 2012.god.


Preporučene poruke

Na mestu budućeg mosta je nekada postojao Most cara Franca Josefa izgrađen 1883. godine po projektu Karla Baumana, kao deo tadasnje pruge Budimpešta-Zemun.

Most je bio dug 432 metra i nastavljao se u tunel ispod Petrovaradinske tvrđave dužine 341 metar.

Most je od 1929. godine nosio ime princa Aleksandra Karađorđevića, a srušila ga je vojska Kraljevine Jugoslavije 11. aprila 1941. godine kako bi sprečila dalje nadiranje okupatorskih trupa.

Od nekadašnjeg mosta cara Franca Josefa, tj. princa Aleksandra Karađorđevića, ostala su samo tri betonska potporna stuba koji će nositi i konstrukciju budućeg novog mosta.

qp4h7r.png

2v7vszk.png

Kako ce izgledati novi drumsko-pesacki most 2012. god.

Ekskluzivne slike usvojenog rešenja novog mosta ispod tvrdjave

Jednoglasnom odlukom Međunarodnog žirija grada Novog Sada, kojim je predsedavao

gradonačelnik Igor Pavličić, za najbolje idejno rešenje za budući most preko Dunava, na stubovima nekadašnjeg Franc Jozef, izabrano je rešenje pod šifrom „Liman“, koje su zajednički dostavila preduzeća DOO „Ponting“ iz Maribora, AD „Centar za puteve Vojvodine“ iz Novog Sada i DOO „DDC“ iz Ljubljane.

Uslovi za idejno rešenje bili su da most bude izgrađen na postojećim stubovima, da bude različit od ostalih u Novom Sadu i da svojim izgledom ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu.

Most će imati oblik kontinualne grede sa plitkim lukom. Sadašnji predlog predviđa da ima dve zasebne trake u oba pravca sa razdelnim ostrvom, na kojem će biti plitki luk, i pešačke staze ukupne širine 23 metra, pri čemu bi dužina mosta bila oko 170 metara.

Sredstva će biti obezbeđena iz gradskog budžeta i Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine, a svi segmenti finansiranja gradnje mosta biće poznati do kraja godine. Procenjeno je da će izgradnja koštati između 40 i 50 miliona evra.

69q7h1.png

t5r6yw.png

2d0wb7.png

zn4xfr.png

2rqp1ft.png

2hplh1u.png

x3u002.png

2iuet8o.png

n5k4r8.png

21mhm52.png

208xjk8.png

28leww9.png

vyl74i.png

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Noseći stubovi su već tu, tako da će to da pojeftini krajnju cenu. Tunel već postoji i njegovo proširenje je svakako jeftinije nego probijanje novog tunela, ali opet i to će da košta. Treba izgraditi i petlju na novosadskoj strani a ne znam kakvih će biti radova na izlazu iz tunela itd. Ako cena mosta ostane na tih 40-50 miliona evra nije strašno, ali svi znamo koliko para pojedu ovakvi infrastrukturni poduhvati :roll:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 10 meseci kasnije...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...