Morpheus 5112 Napisano November 11, 2011 Prijavi Share Napisano November 11, 2011 Repetitio est mater studiorum (Latin: ponavljanje je majka znanja) Svi smo ovo naučili tokom školovanja, ali neka nova istraživanja kažu da to i nije u potpunosti tačno. Kažu da, ma koliko ponavljali, neka znanja nikad nećemo usavršiti jer nam za njih nedostaju talenat ili koeficijent inteligencije. Koeficijent inteligencije čak nazivaju radnom memorijom mozga. „Neki šahisti su do nivoa majstora stigli posle 3.000 sati predanog vežbanja, ali su drugi isti nivo veštine postigli sa 30.000. Štaviše, ima ljudi koji su vežbali 30 hiljada sati, a nisu to postigli“, objašnjava Giljermo Kampiteli, naučnik na Edit Kovan Univerzitetu u Jondalupu (Australija). Tokom školovanja sam razvio sistem kojim sam faktički sam sebe ispitivao i pripremao za testove znanja. Mnogi su se pitali kako sam uspevao dobiti visoke ocene iz mnogima "suvoparnih" predmeta poput muzičkog vaspitanja (uključivalo pamćenje gotovo svih dela nekog kompozitora), istorije ili biologije. Imao sam proces koji je u punom značenju potvrđivao izreku sa početka teme. Izvlačio sam iz lekcija ono što sam smatrao bitnim i na osnovu toga formirao pitanja i ispisivao ih na male komadiće papira. Nasumice sam izvlačio jedan po jedan, i u sebi odgovarao na pitanja. Iznova i iznova, dok god ne bih bio u stanju da odgovorim na sva zadata pitanja. Uspevalo je iako sam, po standardima većine, učio napamet. Jedno vreme sam učio s bratom od tetke, kojem ovakav pristup ne samo da nije bio logičan, već ga je potpuno zbunjivao. Koliko god ponavljali kod njega se ustaljene fraze iz, recimo, Ekonomike preduzeća, nisu uspevale "uhvatiti". Kakva su vaša iskustva/mišljenja? Od čega zavisi proces učenja? Da li smo svi sposobni ponavljanjem usvojiti sva znanja, ili postoje ograničavajući faktori koji će nas onemogućiti da nešto dostignemo, ma koliko uporno ponavljali? Koliku ulogu ima talenat za nešto kad je u pitanju sticanje znanja? Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
gresan 1851 Napisano November 11, 2011 Prijavi Share Napisano November 11, 2011 Naravno da ponavljanje nije ni uslov ni preduslov za znanje. Istina je da nam povecava mogucnost da bolje naucimo, ali svi znamo da "znamo" samo ono sto i razumemo. Talenat nam povecava sposobnost, ali opet nije kao ni ponavljanje dovoljan za znanje. Verujem da ljudi poseduju razlicite tipove inteligencije (opisane u temi na psihologiji o tome) i da svako nesto lakse, a nesto teze uci. Ja ucim sistemom asocijacija i sirenjem koncentricnih krugova oko jednog pojma. Vrlo koristan sistem pamcenja je opisan u "Mapama uma" http://www.tt-group.net/text/mape_uma/mape_uma.htm ili jednostavno ukucajte mape uma u google i nadjite vise o tome... GlorijaTreca 1 Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
shumica 474 Napisano November 11, 2011 Prijavi Share Napisano November 11, 2011 Ponavljanje je uslov znanja, naime zaboravljamo a vremenom se znanje i izoblici, pa se ``pogresno`` secamo. Problem sa ponavljanjem je u tome da treba proci postepeno svaki korak, po mogucnosti pisajuci da ne bi preskocili neki stepen vazan za secanje. Ono drugo o cemu je rec u uvodnoj temi, ja bi nazvao iskustvom. Naime mnogo disciplina nam je potrebno da bi sire shvatili gradivo. Meni se desava da se sada setim nekog gradiva sa faksa i sada ga savladjujem, jer sam mentalno sada dostigao tacku kada su se stekla sva saznanja i iskustva. Tako iz dana u dan otkrivam svet jos i sada i sa cudjenjem konstantujem neka nova licna otkrica. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Orion Lady 1054 Napisano March 23, 2013 Prijavi Share Napisano March 23, 2013 Ponavaljanje je samo jedan dio procesa i prije njega ima njih jos ohoho. Brzi pregled, globalno citanje, detajlno, ispisivanje/biljeska bitnih INFO pa onda ponavaljanje, pitanja, provjera itd. Zavisi od covjeka koji uci, sta mu vise odgovara i sta je za njega efikasnije. Pametno je pisati razlicitim bojama, slovima (velicina), podcrtavanje slicnih INFO - kako bi lakse zapamtili stvari, posebno vizualni tipovi. Za kinesteticke bitno je da su u pokretu dok uce, a za auditivne - pricanje, ponavljanje, glasno ucenje. Znaci, sve zavisi od tipa ucenika. Nekom pase ovo, nekom ono. A da, i samo ucenje nek traje od 30 do 40 min i onda pauza. I ne priporucujem ucenje odma poslije obroka.. sacekat bar pola sata, inace zZzZ.. Jaoo, pa ja sam svasta naucila u ovih par godina.. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Evilka 933 Napisano March 23, 2013 Prijavi Share Napisano March 23, 2013 Recimo da je moj proces ucenja jedino zavisio od interesovanja za odredjeni predmet. Ono sto me nije zanimalo teze je i ulazilo u glavu i jednostavno se bubalo za ocenu.. bez neke vece zelje da mi to ostane do smrtA. Podvlacilo se u knjizi ono najvaznije, odredjeni pojmovi se vezivali za najbitnije (nesto kao memorijska kuka ) ... A opet, ono sto me je zanimalo bez po muke sam usvajala. Dalja nadgradnja i posle neke pauze nije predstavljala problem jer se jednostavno predjasnje znaje usvojilo s razumevanjem i bez po muke. Delom se mozda ne bih slozila sa tim novim otkricem jer recimo, strani jezik ako ga konstantno ne ponavljas .. ili bar s vremena na vreme, zaboravlja se. Vrlo koristan sistem pamcenja je opisan u "Mapama uma" http://www.tt-group.net/text/mape_uma/mape_uma.htm ili jednostavno ukucajte mape uma u google i nadjite vise o tome... Pazi kad imam tu knjigu. Mozda ne bi bilo lose da je malo dublje prostudiram. :kez: Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Smucalica 5972 Napisano March 23, 2013 Prijavi Share Napisano March 23, 2013 Pošto sam ja vizuelan tip, tako sam i učila i učim sve sam podvlačila i pisala u različitim bojama, pamtila gde šta pišem i tako sam učila... Naravno da sam ponavljala, čitala više puta isto gradivo, ali sam i pronalazila sistem nekih asocijacija ili skraćenica za neke lekcije... Profesor iz logike i filozofije nam je navodio upravo takve primere po kojima bi mogli pamtiti određene lekcije, definicije ili pojmove... vesticara 1 Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
GlorijaTreca 602 Napisano July 26, 2016 Prijavi Share Napisano July 26, 2016 Naravno da ponavljanje nije ni uslov ni preduslov za znanje.Istina je da nam povecava mogucnost da bolje naucimo, ali svi znamo da "znamo" samo ono sto i razumemo.Talenat nam povecava sposobnost, ali opet nije kao ni ponavljanje dovoljan za znanje Potpuno se slažem sa ovim. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Preporučene poruke
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.