Sign in to follow this  
Followers 0

Vesti i zanimljivosti iz sveta umetnosti

14 posts in this topic

Posted · Report post

Noć otvorenih ateljea 14. februara

Manifestacija "Noć otvorenih ateljea" biće održana 14. februara u Beogradu, Novom Sadu i Pančevu, najavili su danas predstavnici umetničke organizacije "Fraktal3".

Tokom noći između 13. i 14. februara u Beogradu će, na području opština Stari grad, Palilula, Vračar i Savski venac, biti otvoreno više od 40 slikarskih ateljea, rekla je na konferenciji za novinare predstavnica organizacije "Fraktal3" Tatjana Bandović.

U najvećem broju ateljea radi više slikara, vajara, grafičara, dizajnera, tako da će se s Beograđanima družiti oko 200 umetnika.

8939_petrovaradin-beta_hs.jpg?ver=129622

Oko 30 ateljea biće otvoreno na prostoru Petrovaradinske tvrđave, dok će u samom Novom Sadu posetioci moći da obiđu još desetak umetničkih prostora, da razgovaraju sa slikarima i da kupe neko od izloženih umetničkih dela.

Kako su naveli organizatori, ulaz u ateljee biće slobodan, a pored mogućnosti da se druže sa umetnicima, posetioci će moći da uživaju i u raznim muzičkim, poetskim, dramskim i drugim umetničkim programima.

Organizatori će štampati i mape s precizno ucrtanim ateljeima, uz pomoć kojih će se posetioci manifestacije lakše snaći.

Dekan Fakulteta likovnih umetnosti Zoran Vuković istakao je da je jedan od ciljeva manifestacije "Noć otvorenih ateljea" da ukaže i na problem nedostatka adekvatnih prostora u kojima mladi, talentovani umetnici mogu da se bave svojim stvaralaštvom.

Direktor Turističke organizacije Beograda Dejan Veselinov rekao je da je "Noć otvorenih muzeja" izuzetno atraktivna za turističku ponudu srpske prestonice, u kojoj se, prema oceni anketiranih posetilaca iz inostranstva, može videti mnoštvo zanimljivih izložbi.

"Noć otvorenih ateljea" biće otvorena 13. februara na svečanosti u Domu Vojske Srbije.

BLIC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Sa „Guglom“ kroz svetske galerije

„Gugl” je juče predstavio svoj novi sajt Google Art Project, kojim će posetiocima biti omogućene virtuelne ture po najpoznatijim muzejima sveta, među kojima su i njujorški Muzej moderne umetnosti (MoMA), muzej Metropoliten, Smitsonijanova galerija „Frir“...

112842_kugugl-01-reuters_f.jpg?ver=12965

KLIK

Internet gigant će korisnicima omogućiti obilaske ukupno 17 galerija sa najvećom mogućom preciznošću, uz mogućnost približavanja konkretnih slika i skulptura u izuzetno visokoj rezoluciji. Projektu su se pridružili i muzeji u Londonu, Moskvi, Madridu, Amsterdamu i Firenci.

„Svaka fotografija će u proseku imati rezoluciju od sedam milijardi piksela, što je hiljadu puta više od prosečnog digitalnog fotoaparata“, kaže vođa ovog projekta Amit Sud.

Mnogi važni muzeji su već napravili opsežne baze podataka o svojim kolekcijama, koje će posetioci „Gugla” moći da gledaju onlajn. Direktor galerije „Frir” Džulijan Rebi smatra da će ovim projektom iskustvo posete muzejima biti podignuto na sledeći nivo.

„Iskustvo posmatranja slika u gigapikselima dovodi nas veoma blizu otkrivanja suštine izraza svakog umetnika, kroz detalje koji se u samoj galeriji jednostavno ne mogu videti. Daleko od toga da umetnička dela više nije potrebno videti uživo, ali Google Art Project produbljava našu želju da krenemo u potragu za onim što je prava stvar”, kaže Rebi za „Vašington post”.

Projektu se nisu priključili svi veliki muzeji (izostao je „Luvr”). Trenutno je posetiocima na raspolaganju 365 galerijskih prostorija, više od 1.000 slika visoke rezolucije, dela 486 umetnika

http://www.youtube.com/watch?v=u8MqF6c4LLA

BLIC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Nagrađen vajar Dušan Petrović

petrovic-tekst.jpg

Nagrada "Ivan Tabaković" uručena vajaru Dušanu Petroviću, za izložbu u ULUS-u. Prema oceni žirija, umetnik na specifičan način istražuje oblike iz prirode i osobine materijala, u kojima kreira svoja dela.

Nagrada iz Fonda Srpske akademije nauka i umetnosti "Ivan Tabaković" danas je na svečanosti u SANU uručena ovogodišnjem dobitniku, vajaru Dušanu Petroviću.

Nagrada sa imenom velikana naše likovne scene Ivana Tabakovića (1898-1977) ustanovljena 1984. godine, dodeljuje se svake druge godine za najuspešniju samostalnu izložbu.

Ovogodišnji dobitnik Petrović (49) je nagrađen za izložbu održanu u Galeriji ULUS-a u Beogradu, u decembru 2008. godine.

Predsednik Upravnog odbora Fonda "Ivan Tabaković", akademik Dejan Despić, rekao je na svečanom uručenju nagrade da je žiri pregledao impozantan broj kataloga izložbi u prethodne dve godine, koji svedoči o bogatoj likovnoj sceni u Srbiji, i da nije bilo lako odlučiti se za jedno ime među umetnicima različitih likovnih poetika.

Žiri u sastavu akademici Svetomir Arsić Basara, Nikola Janković i Dušan Otašević i istoričari umetnosti Gordana Harašić i Nikola Šuica, doneo je odluku većinom glasova da nagradu dobije Petrović, likovni stvaralac čija su načela od stvaralačkih početaka, poznih osamdesetih godina prošlog veka, istraživačka.

Prema oceni žirija, Petrović na specifičan način, osobenim senzibilitetom, istražuje oblike iz prirode, osobine materijala, u kojima kreira svoja dela, formira skulptorske i ambijentalne celine.

U neprekidnom procesu ispitivanja pozicije, materijalnosti i smisla dela Petrović, koji radi prevashodno u drvetu, stvara skulpture visokog umetničkog dometa, daje izuzetno značajan doprinos razvoju skulptorske misli, ocenio je žiri.

Uručujući nagradu, Plaketu sa likom Ivana Tabakovića i Povelju, akademik Despić istakao je da nagrada nažalost nema finansijsku podlogu, ali da Odeljenje SANU za umetnost smatra da je zbog velikog značaja treba održati.

Petrović je istakao da nagrada koja nosi ime našeg velikog slikara, istraživača čije delo prethodi savremenom likovnom izrazu, performansu, mnogo znači i obavezuje u budućnosti.

RTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

U Velikoj Britaniji izlozena najskuplja slika na svetu

pikaso-Akt,%20zeleno%20lisce%20i%20bista

Najskuplja slika koja je ikada prodata na jednoj aukciji u svetu biće izložena danas u Velikoj Britaniji - "Akt, zeleno lišće i bista" Pabla Pikasa, javlja Bi-bi-si.

Reč je o slici nastaloj 1932. godine, a za koju je pozirala Mari-Terez Valter, tadašnja ljubavnica slavnog španskog majstra.

Slika, prodata prošle godine na aukciji u Njujorku za rekordnih 106,5 miliona dolara, biće izložena u londonskoj Tejt Modern galeriji. "Oduševljen sam što ćemo, zahvaljujući velikodušnosti njenog vlasnika, moći da je po prvi put predstavimo britanskoj javnosti", kazao je direktor muzeja Nikolas Serota, dodajući da je čuveno platno, naslikano početkom 1932. godine u Normandiji, jedno od najznačajnijih Pikasovih dela nastalih u medjuratnom periodu.

Sliku je muzeju pozajmio njen sadašnji vlasnik koji je želeo da ostane anoniman.

Mari-Tereza Valter je imala svega 17 godina kada je upoznala Pikasa. Bila je jedna od njegovih najvećih muza, a umrla je 1977, četiri godine nakon slavnog umetnika. Bi-bi-si podseća da će u Tejt Britejn galeriji iduće godine biti priredjena velika Pikasova izložba.

(Beta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Srpski strip ima budućnost

125885_kustrip05_hf.jpg?ver=1300310505

Sava Savanović, Koštana, Hajduk Stanko, grof Vronski, Karađoz iz „Proklete Avlije” i jazavac iz pripovetke „Jazavac pred sudom” Petra Kočića kao likovi u jednom stripu? Upravo su to uradili scenarista Pavle Zelić, crtač Dragan Paunović, autori stripa „Družina Dardaneli”, koji je nedavno predstavljen u beogradskom SKC-u. Ovo je samo najsvežiji primer veoma živahne i originalne strip scene u Srbiji, koja iz godine u godinu predstavlja nove autore koji pomeraju granice žanra. Kako izgleda današnja strip-scena u Srbiji?

Jedan od naših najpoznatijih stripadžija Saša Rakezić, poznatiji po umetničkom imenu Aleksandar Zograf, kaže za „Blic” da mladih autora uvek ima, bez obzira na to kakva je situacija – bilo da ima nekih izdanja ili nema, da li postoje knjige i veb-portali ili ne...

– Postoji nešto što je deo ovdašnjeg senzibiliteta koji je otvoren prema stripu. Poslednji primer mi je izložba u SKC-u Nevene Mitrović, a to je devojčica od 15 godina! Iako stripovi nisu popularni kao što su nekad bili, ima mnogo vrlo mladih ljudi koji se interesuju i to uvek novih i novih, a ja to vidim na mojim strip-radionicama. Ta publika će izgleda sve više biti deo odvojene niše, jednog odvojenog realiteta koji međusobno komunciraju i neće biti popularan kao sedamdesetih, kada je izlazilo po dvadeset izdanja. Međutim, sam taj medij je toliko elementaran (srtež i tekst), da će to uvek nastaviti da postoji – kaže Zograf.

Zograf ne brine za budućnost naše strip-scene uz autore koje imamo, ali kaže da ipak ne može da se govori o tome da je situacija ista kao pre dvadesetak godina, kada je strip u bivšoj Jugoslaviji doživeo procvat.

– To je povezano i sa situacijom u izdavaštvu, koje je postalo nešto zatvorenije i više orijentisano ka komercijali nego pre nekoliko godina. Većina današnjih stripova ipak ne može da se posmatra kao komercijalni produkt, nego više kao ekskluzivne knjige za manji broj ljudi. U tom smislu je sada malo teže obaviti, ali najave ovih novih izdanja daju razlog za optimizam – kaže Zograf.

Jedna od izdavačkih kuća koje najviše izdaju domaće autore je „System Comics”, koji su, između ostalog, izdali i „Družinu Dardaneli”. Igor Marković iz ove izdavačke kuće objašnjava za „Blic” komplikovanu i prilično neverovatnu proceduru koju oni prolaze da bi izdali stripove srpskih autora.

– Naša ideja je od početka bila da stavimo akcenat na domaće autore. Međutim, problem je što često ne možemo adekvatno da ih platimo, tako da oni rade za strane izdavače, a mi onda kupujemo prava i njihove radove objavljujemo ovde. Tako ćemo u aprilu imati novi strip-album Zorana Janjetova, u oktobru Alekse Gajića... Ima oko 50 naših autora koji se jako visoko rangiraju na svetskoj strip-sceni – kaže Igor Marković.

Jedan od glavnih načina za regrutovanje novih strip-autora su svakako strip-radionice, koje u Srbiji imaju dugu tradiciju. Vlada Vesović u SKC-u već 19 godina vodi školu stripa „Đorđe Lobačev”, a više od 20 njegovih đaka danas se profesionalno bavi stripom i ilustracijom.

– Situacija nije baš sjajna, ali trudimo se da održimo našu strip-scenu. Prošle godine osnovali smo profesionalno Udruženje stripskih umetnika Srbije i ovih dana bi trebalo da održimo neku vrstu konstitutivne skupštine i pokušamo da dobijemo prostor za rad. Mislim da je takvo udruženje nešto što je nedostajalo strip-sceni u Srbiji, jer strip, koliko god bio priznat kao umetnost, dosad nije imao svoju instituciju – kaže Vlada Vesović.

(Blic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Deset miliona dolara za triptih

slika-tamb.jpg

Delo kineskog umetnika Džanga Sjaoganga prodato je na aukciji u Hongkongu za neverovatnu sumu od čak 10 miliona dolara. Trodelna slika "Forever Lasting Love" oborila je rekord i postala najskuplja umetnina u savremenoj kineskoj umetnosti.

Rekordna cena koju je postiglo neko delo kineske savremene umetnosti odnedavno je porasla na deset miliona dolara.

slika-222.jpg

Triptih Džanga Sjaoganga prodat je na aukciji u Hongkongu za 79 miliona hongkoških dolara, što je deset miliona američkih dolara.

Trodelna slika "Forever Lasting Love" oborila je prethodni rekord od 9,7 miliona dolara koji je 2008. godine postiglo delo "Maska Series 1996 No. 6" Zenga Fandžija. Kupac je ostao anoniman.

Džangova serija od tri slike jedno je od 105 umetničkih dela koja su na Sotbijevoj aukciji proteklog vikenda ponudili belgijski kolekcionari Gi i Mirijan Ulens. Ukupan prihod od aukcije iznosi 57,77 miliona dolara.

slika-3.jpg

RTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Izložba Živka Stojsavljevića

Izlozba.527.n.jpg

Izložba slika Živka Stojsavljevića "Titraj unutrašnje svetlosti" biće otvorena sutra u galeriji RTS-a. Neke od najreprezentativnijih slika iz različitih perioda njegovog umetničkog opusa, publika će moći da vidi sledećih mesec dana.

Nastavljajući izlagački koncept, Galerija RTS-a otkriva beogradskoj publici umetnike koji su neopravdano pali u zaborav, a sada je pripremila izložbu slika Živka Stojsavljevića naslovljenu "Titraj unutrašnje svetlosti", koja će biti otvorena sutra.

Stojsavljević koji je tokom šest decenija bavljenja slikarstvom doživeo poneki zvezdani čas, mnogo češće je bio skrajnut, kritikovan, neshvaćen, jer nikada nije podilazio ukusu publike ili novotarijama.

Ostajući veran, pre svega, samome sebi, pripremao je veliku retrospektivu, ali ga je smrt u tome omela i sada, 34 godine kasnije, to je ostvarila Galerija RTS-a.

Iza umetnika je ostalo nekoliko stotina ulja na platnu, crteža i akvarela i fotografije dela koja su nestala, ili su uništena, a porodica poseduje njegov lični odabir slika koje je pripremio za retrospketivu koja nije održana. Neke od tih najreprezentativnijih slika iz različitih perioda njegovog umetničkog opusa, publika će moći da vidi sledećih mesec dana.

Školovan u Italiji, u koju je dospeo odmah posle traumatičnih godina provedenih u Prvom svetskom ratu, Stojsavljević je u formativnim godinama mogao da se napaja na bogatoj italijanskoj umetničkoj tradiciji, od renesanse do secesije, a prilikom boravka u Rimu naučio je fresko slikarstvo.

To ga je osposobilo da se u nekoliko navrata, između dva rata, prihvati oslikavanja srpskih hramova i slikanju ikona za potrebe crkava, a nakon penzionisanja, početkom šezdesetih godina, bio je prvi akademski obrazovani umetnik koji se odazvao molbama SPC da oslikava ratom oštećene pravoslavne crkve, u godinama još uvek krutog komunizma.

Tu odanost veri kojoj je pripadao kao Srbin rođen u Krajini crkva je uzvratila, pa je slikarevoj sahrani na Topčiderskom groblju prisustvovao patrijarh German.

Važan segment u umetnikovom životu bio je njegov pedagoški rad i njegovi brojni đaci koji su kasnije postali slavni, poput Alekse Čelebonovića i Miće Popovića, koji su ga se sećali sa puno topline i pijeteta.

Pesnik rodne Dalmacije sa njenim barkama, ribarima, mrežama, tokom decenija provednih u Beogradu postao je zaljubljenik u gradske vedute, a sa prozora svog ateljea na Kosančićevom vencu beležio je sve promene koje su se odvijale pred njegovim očima na drugoj, zemunskoj obali Save.

view_image.php?id=1074&cache=sr

RTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Izložba Uglješe Vrcelja ''R-evolucija'' u galeriji "Zvono

U galeriji ''Zvono'' u utorak će biti otvorena izložba Uglješe Vrcelja ''R-evolucija'' pod sloganom "jednostavno, sve je u ideji".

138400_ugljesa-vrcelj1_f.jpg?ver=1304236

Ovom izložbom, koja će biti otvorena do 14. maja, umetnik daje svoje viđenje današnjeg sveta, kada tehnološka dostignuća menjaju ne samo prirodu medija, već i samu umetnost. Stvarajući umetnička dela i multimedijalne instalacije, Vrcelj je spojio talenat, iskustvo u dizajnu i marketingu sa formalnim obrazovanjem mašinskog inženjera. Zato je njegovo stvaralaštvo ukrštanje stvarnog i nestvarnog, prirodnog i dizajniranog, svojevrsno dopunjavanje stvarnosti na koje umetnik svojim delima poziva i sve one koji će ih videti.

Iskazujući svoje viđenje umetnosti 21. veka, Vrcelj koristi i najnovijia tehnička dostignuća videokamere, mobilne telefone i druge ''stvarčice'' bez kojih današnje vreme nije više moguće zamisliti.

- Zaboravili smo ko su važne ličnosti koje su nas zadužile svojim delima. Najčešće ne znamo ko su zapravo ljudi na spomenicima pored kojih svakodnevno prolazimo - izjavio je Vrcelj.

Blic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Dela Save Šumanović doletela iz Moskve

Dva platna koja su pre tri meseca zadržana na aerodromu “Nikola Tesla”, jer je nedostajala prateća dokumentacija, po svemu sudeći jesu dela Save Šumanovića..

kul-sava.jpg

DVA platna koja su pre tri meseca “doletela” iz Moskve i zadržana na aerodromu “Nikola Tesla”, jer je nedostajala prateća dokumentacija, po svemu sudeći jesu dela Save Šumanovića.

Kako nezvanično saznajemo, Komisija za procenu autentičnosti i vrednosti ovih slika, pri Ministarstvu kulture, sa velikom verovatnoćom je konstatovala da je reč o originalima. Sličan zaključak imala je i komisija koju je nešto ranije formirao Muzej savremene umetnosti. Ipak, da se ne bi potkrala greška dogovoreno je da se zvaničan zaključak Komisije donese tek posle izvršenih fizičko-hemijskih analiza. Analizu će raditi dr Vojkan Zorić, glavni inspektor Nacionalnog kriminalističkog centra u Novom Sadu, uz stručnu asistenciju slikara-konzervatora Biljane Šipetić iz MSU.

Sastanku Komisije, pored Zorića, prisustvovali su Ljubica Miljković, muzejski savetnik i kustos Narodnog muzeja u Beogradu i Olivera Marković, načelnik Odeljenja za zaštitu kulturnog nasleđa Ministarstva kulture, kao i predstavnici Carinarnice Beograd. Iz zdravstvenih razloga sastanku nisu prisustvovale Vesna Burojević, upravnik Galerije “Sava Šumanović” u Šidu, i Žana Gvozdenović, viši savetnik u MSU.n D. B. M.

KULTURNA DOBRA

Ukoliko se utvrdi da je slike uradio Sava Šumanović, Ministarstvo kulture će Muzeju savremene umetnosti, kao matičnoj ustanovi za tu vrstu kulturnih dobara, uputiti predlog da im se utvrdi status kulturnih dobara.

Vecernje novosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Raša Todosijević nagrađen u Veneciji

Postavka "Svetlost i tama simbola" Raše Todosijevića osvojila je Unikredit venecijansku nagradu, na Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji.

Predstavnik Srbije na Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji, Dragoljub-Raša Todosijević, sa postavkom "Svetlost i tama simbola" dobitnik je Unikreditove nagrade.

Rasa-Todosijevic-klavir.jpg

Nagrada od 150.000 evra , koja je Todosijeviću dodeljena jednoglasno, daje se za podršku i posvećenost kulturi i budućnosti savremene umetnosti.

Predstavnika Srbije na 54. Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji izabrao je stručni savet koji je formiralo Ministarstvo kulture.

Nagrađeno delo biće sastavni deo Unikreditove kolekcije i biće predato Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, koji je realizator projekta.

Todosijevićev projekat čine tri međusobno povezana segmenta izložbe: prvi deo su radovi pod zajedničkim nazivom "Dnevnik", 120 manjih radova u različitim materijalima i dimenzijama, čiji se sadržaji dopunjuju i menjaju, što omogućava komunikaciju sa posetiocima.

Drugi deo izložbe su radovi "Instalacije" iz postojećih umetničkih zbirki, a neki su dorađeni ili ponovo izvedeni, poput rada "Skulptura", koji se sastoji iz pedesetak čajnika ispunjenih cementom.

Treću grupu radova na izložbi čine fotografije, sažete retrospekcije Todosijevićevih performansa sa početka sedamdesetih, bilborda iz devedesetih i kraja prve decenije 21. veka.

Izložbu prati obiman katalog u kome su reprodukcije i podaci o mnogim ranijim radovima Todosijevića, biografija i stručni tekstovi.

Bijenale umetnosti u Veneciji, ustanovljeno 1895. godine, održava se svake neparne godine, dok su parne godine posvećene Bijenalu arhitekture.

Na 54. Bijenalu umetnosti u Veneciji, koji se zvanično otvara sutra i traje do 27. novembra, učestvuje rekordnih 88 zemalja, od kojih su mnoge, među kojima i Srbija, već otvorili nacionalne paviljone.

RTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Aktuelno July 2011

Otkriveno nepoznato delo Leonarda da Vinčija

Salvator Mundi

(Spasitelj Sveta)

bd77d10b.jpg

0b57c45e.jpg

07d1cf8e.jpg

c5b8c4ea.jpg

SavaTor MunTi za četr'espet funTi

Neugledna i naizgled bezvredna slika koju je pre šest godina na aukciji predmeta iz jedne zaostavštine kupio konzorcijum američkih dilera umetnina, zapravo je delo Leonarda da Vinčija i danas bi na tržišu lako dostigla cenu od 200 miliona dolara.

Reč je o slici na drvetu “Salvator Mundi” (Spasitelj Sveta) koja prikazuje Isusa Hrista koji u jednoj ruci drži globus dok drugom blagosilja i koja se smatra jednim od najznačajnijih otkrića u umetnosti u poslednjih 100 godina.

Sliku su analizirali i autentifikovali stručnjaci Metropoliten muzeja u Njujorku koji su je procenili na 200 miliona dolara.

-Slika je delovala kao kopija. Bila je u jako lošem stanju i delovala sablasno, kazao je jedan od stručnjaka koji su je pregledali.

-Kada su sa nje skinuti naknadni slojevi boje, pojavilo se originalno, izuzetno delikatno delo i svi smo se složili da je to Leonardov rad, dodao je on.

Slika ima veoma interesantnu istoriju.

Njen prvi vlasnik bio je engleski kralj Čarls I, a zatim njegov potomak Čarls II. Kasnije joj se gubi trag, da bi se ponovo pojavila u XIX veku u vlasništvu Frensisa Kuka. Godine 1958, prodata je na aukciji za svega 45 funti, ali kao delo Đovanija Boltrafija, jednog od Da Vinčijevih učenika.

“Slavator Mundi”, koja pomalo podseća na Mona Lizu, biće predstavljena zajedno sa drugim delima slavnog italijanskog majstora u okviru izložbe pod naslovom “Leonardo da Vinči, slikar na milanskom dvoru” koja će od 9. novembra biti priređena u Nacionalnoj galeriji u Londonu.

Izvor: Analitika

Edited by Glisha
shumica likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Svetovi tela – mrtvo telo kao roba i prostor

Beograd, 03.03.2011

Izložba ''Svetovi tela'' prvi put je predstavljena u Tokiju 1995, kada je izloženo 25 tela, sa organima posebno izdvojenim i plastificiranim.

b9b3ae9b.jpg

Od kada je prva izložba pod nazivom Svetovi tela predstavljena u Tokiju 1995, kada je izloženo 25 tela, sa organima posebno izdvojenim i plastificiranim, izložba je obišla mnoge gradove u Evropi, Aziji i Americi, a videlo ju je preko 26 miliona ljudi. Od tada se biznis razgranao. Danas postoje tri nezavisne postavke sa oko 200 eksponata koji putuju po svetu. Vremenom su se pojavili kultni eksponati:

pa... pogledajmo exponate

27efec69.gif

6f375bc3.jpg

Disekcija leša žene umrle u osmom mesecu trudnoće. Materica je rasečena otkrivajući fetus

183a2a72.jpg

ec4daf20.jpg

Konj koji se propinje i jahač

(Fon Hagens je na ovom eksponatu radio tri godine)

15f955ed.jpg

Kockari za okruglim stolom

5d56b63b.jpg

8adacd61.jpg

Ljubav /Sex

Silogizam Fon Hagensa besprekorno je izveden:

Život bez seksa nije moguć;

Smrt pripada životu;

Smrt bez seksa nije moguća.

b072a8ef.jpg

Mrtvačka Olimpijada

c4a122a9.jpg

Klizanje

ef9c5450.jpg

23b64e41.jpg

Feniks

Svesti čoveka na skup reakcija, uslovnih i naučenih refleksa, čoveka koji se lako može zameniti drugim, preduslov je za držanje naroda u apatiji i realizaciju neograničene moći, koja je u prirodi totalitarnih režima. Da bi se neograničena moć uspostavila neophodno je:

1. Vladati ljudima na svakom polju njihovog života,

2. U domenu spoljne politike stalno osvajati nove neutralne teritorije,

3. Svesti ljude na skup reakcija, pri čemu su njihova ubeđenja i mišljenje suvišni.

Totalitarni sistemi neprekidno proizvode osećaj masa o njihovoj suvišnosti na prenaseljenoj zemlji, ne više ideologijom već ustoličenjem celovitog besmislenog super-smisla, što može izgledati kao oksimoron ali nije: reč je o impostiranju promene pri čemu nakon prve prihvaćene premise sve teče logično i konzistentno, iako je reč o ustanovljenju protiv-ljudske logike i stvaranju sveta po planova o globalnoj vlasti, ustoličenju apsolutne moći i kontroli porekla i izvora života na zemlji. Kao u Orvelovom romanu 1984 – institucionalizacijom novogovora i manipulacijom najdubljim strahovima, super-smisao obezbeđuje uspostavljanje nove strukture koja pokriva čitav svet.

Svoju kulturnu paradigmatičnu najavu ovi procesi imali su u izložbama Svetovi tela čiji se prvi čin odigrao krajem XX veka (1995), kada je nemački anatom, Ginter fon Hagens (Gunther Von Hagens) uneo u galerijski prostor ljudske leševe koje je, poput antičkih kipova, isklesao – plastificirajući ih.

Izložbe Svetovi tela, koje se održavaju pod sloganom: Fenomenalni pogled na fenomen ljudskog tela, paradigma su trijumfa posthumanog i postdemokratskog društva spektakla i definitivna potvrda Deborovih (Guy Debord) analiza koje su na političkoj ravni otkrile prirodu jedinstvene prakse integrisanog spektakla koja neumitno konvergira sa totalitarnim globalizovanim društvom.

celi text..

Aiko likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Rodnu kuću Uroša Predića srušila država

Prepričavajući sudbinu svoje slike "Vesela braća, žalosna im majka" Predić je jednom prilikom ispričao: "Jesen baš kao sad. Žitko blato zagušilo sokake. Svakog dana u ponekoj kući svinjska daća. Cela okolina miriše na vruće čvarke, a pijana pesma ne da ti celu noć da treneš. Gledao sam to i dozlogrdilo mi. Rekoh sebi, treba na neki način pokazati ovim ljudima u kakvu su nesreću zapali, moralno uticati na njih. I počnem da radim sliku...

Navraćam jedne nedelje do orlovatskog krčmara, starog druga i prijatelja, kada oko jednog stola skupio se grdan muški narod. Navalili se sad nešto, gledaju, oči im se ucaklile, a usta se svakom razvukla od uva do uva. Eto, ko Rjepinovi Zaporošci, baš tako su izgledali. Priđem da vidim šta je, kad ono - reprodukcija "Vesele braće', otisnuta u poznatom vojvođanskom kalendaru Orao. Gledajući je, seljaci se oduševili, klikću od radosti, izopijali se gore no što sam ih ikad video. 'Gde nas samo, čikane, tako potrefi', pljeskali su me po ramenu!"

304437_022418s5_ig.jpg

CELA VEST

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Noćas nas je u 82. godini života napustio slikar Ljubomir Ljuba Popović, jedan od najpoznatijih i najpriznatijih savremenika srpskog slikarstava.

 

http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/8v5ktkqTURBXy9jNjg3YjM5N2FjNDY0ODRkYTBkZjE4M2Y0ZWIxMTA1Mi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

[Ljubomir Ljuba Popović]
Foto: M. Jošida / RAS SrbijaLjubomir Ljuba Popović

Rođen je 1934. godine u Tuzli, a svoj bogat umetnički i intimni život proveo je na relaciji Valjevo, Beograd, Pariz stvarajući slikarsku magiju. Za člana SANU izabran je 1991. godine.

 

Foto: M. Jošida / RAS Srbija

Popović je gimnaziju završio u Valjevu gde je stekao i prva crtačka i slikarska iskustva.

- U gimnaziji sam dosta naučio od profesora crtanja Bogdana Bakića, kod koga nikada nisam imao pet, nego pet minus. Jer, sa mnom je učio Toma Martinović, koga smo zvali Foto Toma. On je bio genijalan, za deset minuta je pravio takve akvarele, da je to bilo neverovatno i niko nije mogao da ga prevaziđe.

2015. izlazi monografija jednostavnog naziva "Ljuba"

Foto: M. Jošida / RAS Srbija

- Unutrašnji bunt mi je pomogao u pronalaženju puta kojim ću ići - napisao je Ljuba Popović u jednom od svojih tekstova sadržanih u monografiji „Ljuba“.

Impresivna knjiga (izadavači „Službeni glasnik“, RTS i „Pariski krug“) sadrži 113 reprodukcija, iscrpnu biografiju i bibliografiju Ljube Popovića, fotografije iz života slikara i tekstove deset autora.

Unutrašnji bunt

Foto: M. Jošida / RAS Srbija

Naročita poslastica u ovoj monografiji su tekstovi koje je Ljuba sam pisao o svojim slikama.

Pišući tako, na primer, o platnu „Pitanje histeričnih objekata“ koje je naslikao 1972. napomenuo je:

-Nastojao sam da se na svoj način izborim sa snagom svetlosti. Postavljao sam je tako kao da se širi iz središta samog stola. Hteo sam da oko nje stvorim scenu sa ljudskim likovima stopljenim u užasu, bićima opčinjenim njenom zaslepljujućom privlačnošću. Stigavši do tog stupnja pomislio sam da vladam situacijom. Međutim, iznenada, osetih da u meni raste gnev prema samom sebi, pošto se užasavam, i oduvek sam se užasavao, ponavljanja i stvaranja već viđenog. Zahvaljujući tom unutrašnjem buntu počeo sam da tragam kako izaći iz ćorsokaka".

Edited by luminica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0