Morpheus 5112 Napisano January 20, 2011 Prijavi Share Napisano January 20, 2011 Zakon o potrošačima bez snage 20. januar 2011. | 08:43 | Izvor: Beta, Danas Beograd -- Pokret za zaštitu potrošača Beograda navodi da ne postoje mehanizmi za efikasnu primenu Zakona o zaštiti potrošača koji se primenjuje od 1. januara ove godine. Zakonom nije dobro regulisana mogućnost vraćanja novca nezadovoljnom kupcu, pošto se prvo predviđa mogućnost otklanjana kvara ili zamene proizvoda, kažu oni. Odgovor na reklamaciju za neispravne stvari od trgovca čeka se najviše 15 dana umesto dosadašnjih osam, a rok da serviser popravi stvar koju ste kupili više nije 45 dana već „primeren“, šta god to značilo. Kao pozitivno ocenili su to što će garancija na kupljenu robu iznositi najmanje dve godine što će, kako smatraju, doneti na tržište robu boljeg kvaliteta. Predsednik pokreta Petar Bogosavljević je rekao da je novi zakon nepovoljniji jer potrošač više nema pravo da bira da li da mu se popravlja proizvod, da traži zamenu ili da mu se vrate pare, već mora da poštuje redosled, najpre popravka, pa zamena i u krajnjem slučaju povraćaj novca. „U Zakonu nedostaju mehanizmi za njegovu efikasnu primenu i to nije slučajna greška, već svesno kreiranje rešenja“, zbog nečijih interesa, smatra Bogosavljević. Kako je predviđeno novim zakonom, prodavac će imati rok od 15 dana da odgovori na reklamaciju, a najkraći garantni rok za kupljenu polovnu robu trajaće najmanje jednu godinu. Svi kupci koji su ugovore za kupljenu robu zaključili preko telefona ili interneta, kazali su predstavnici Pokreta, moćiće da jednostrano raskinu ugovor u roku od 14 dana. Predstavnici Pokreta za zaštitu potrošača kazali su da se u Srbiji najveći broj reklamacija upućuje zbog lošeg kvaliteta odeće, obuće, tehničkih uređaja, prekoračenja roka za popravku i neredovne isporuke robe. Jeste li upoznati s najnovijim zakonom o zaštiti potrošača? Koliko uopšte znate o svojim pravima kad je u pitanju kupljena roba? Možete li navesti neki primer nesavesnog trgovanja i kako ste (da li ste) rešili problem s kojim ste se susreli? Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Turkmenbashi 937 Napisano January 13, 2012 Prijavi Share Napisano January 13, 2012 I ovo može da vam se desi http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/301132/Servis-trazio-da-zena-ispece-pitu-i-posalje-sliku-da-bi-testirali-rernu Mia 1 Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Morpheus 5112 Napisano January 14, 2012 Autor Prijavi Share Napisano January 14, 2012 :hahaha: Ne mogu verovati. Mislio sam da me ništa više ne može iznenaditi. :hahaha: Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
stiklica 339 Napisano January 14, 2012 Prijavi Share Napisano January 14, 2012 Ej nije mi jasno,jel ona ne zna za inspekciju? Koji bezobrazluk. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Morpheus 5112 Napisano January 14, 2012 Autor Prijavi Share Napisano January 14, 2012 Na njuz-u su već isprali usta ovom glupošću: http://www.njuz.net/servis-trazio-da-se-zena-slika-dok-isprobava-neispravni-vibrator/ Genijalci. :hahaha: Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Turkmenbashi 937 Napisano April 27, 2013 Prijavi Share Napisano April 27, 2013 http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/379739/Potrosaci-oprez-trava-u-caju-u-virslama-led Ono kao nismo znali da konzumiramo zapakovana :roll: Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Morpheus 5112 Napisano October 21, 2013 Autor Prijavi Share Napisano October 21, 2013 Umesto popravke, dobijaćemo novo Izvor: Danas Beograd -- Trgovac ubuduće neće moći da ponudi popravku kupcu koji mu u roku od šest meseci vrati neku robu kao neispravnu, kao što je to najčešće do sada bila praksa. To je jedna od novina predviđena nacrtom zakona o zaštiti potrošača koji je trenutno na javnoj raspravi. Potrošači bi, osim ovoga, imali još neke konkretne koristi, poput zabrane diskriminacije, kao i pružanja mogućnosti potrošaču da prisustvuje proveri utvrđivanja nesaobraznosti robe, ali i obavezivanja trgovca da vodi knjigu reklamacija. Osim toga, rok za rešavanje reklamacije trebalo bi da bude skraćen sa 15 na osam dana. Predsednik Nacionalne asocijacije za zaštitu potrošača Goran Papović kaže za "Danas" da je nacrt novog zakona dobar u onom delu koji se tiče zaštite potrošača u smislu prigovora, reklamacija, rešavanja sporova, ali da je deo o jačanju institucionalnog okvira nedovoljno jasan, odnosno nedefinisan. „U zakonu ne sme da bude ništa što se podrazumeva, sve mora da bude jasno definisano i zakon mora da bude primenjiv. To je naš osnovni zahtev“, napominje Papović. Upravo ovo o čemu Papović govori nalazi se u onom delu nacrta u kom su, između ostalog, definisani ciljevi poput jačanja državnog institucionalnog okvira politike zaštite potrošača, uspostavljanja delotvornijeg mehanizma za sprovođenje Zakona, osnaživanja udruženja potrošača, usklađivanja domaćih propisa sa potrošačkim pravom EU. Papović smatra da je upravo to nedovoljno konkretno formulisanje, na primer, uloge potrošačkih udruženja, nešto što bi novim zakonom trebalo bolje regulisati. „Regulisano je šta treba, ali ne i kako to postići, na koji način“, ističe Papović, napominjući da bi rasprava zato trebalo da traje duže nego što je predviđeno, dok se ne reši sve što je sporno. Jedna od „nedovoljno jasnih“ novina jeste i osnivanje Centra za rešavanje potrošačkih sporova, koji ima za cilj upravo „jačanje institucionalnog okvira“. Nadležnosti Centra odnosile bi se na praćenje tržišta, prijem, evidentiranje i rešavanje prigovora potrošača kao i na upravljanje Nacionalnim registrom potrošačkih prigovora, rešavanje potrošačkih sporova vansudskim putem, pokretanje postupaka za zaštitu kolektivnih interesa. Ubuduće, između ostalog, trgovac će biti u obavezi da isporuči robu i preda dokumenta koja se na nju odnose u maksimalnom roku od 30 dana ukoliko nije drugačije dogovoreno, uvodi se obaveza predaje garantnog lista potrošaču u pisanom obliku, a novim zakonom bi trebalo da bude proširen i obim kaznenih odredaba. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
shumica 474 Napisano October 27, 2013 Prijavi Share Napisano October 27, 2013 Ja kao proizvodjac cu da vam garantujem zamenu svakog neispravnog proizvoda za novo. Ono sto je neispravno, vracamo u fabriku na popravku i ponovo pakujemo za prodaju! :fijuk: Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Turkmenbashi 937 Napisano July 6, 2014 Prijavi Share Napisano July 6, 2014 http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/478744/KAKAV-HLEB-JEDEMO--Kora-kao-s-reklame-a-unutra +1 koji je kupio buđav lebac od istog proizvođača + moj tast. S' time da ja nisam imao računicu da se za te pare vraćam do Merkatora da reklamiram. Citat Link ka poruci Podeli na drugim sajtovima
Preporučene poruke
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.