Idi na sadržaj

PEKMEN - Najveći brend u svetu igrica


Preporučene poruke

Rekord... Gladna žuta loptica koja tumara lavirintom do sada je odigrana 10 milijardi puta. Povod... Tvorac „Pekmena" hteo je da napravi video-igru za žene, ali je ona postala sociološki fenomen

2011.jpg

Maj 1980. godine doneo je dve velike promene u našim životima. Otišao je Josip Broz Tito, a došao je Pekmen.

„Večno gladna žuta loptica", izašla iz „Namko" produkcije, i posle tri decenije jednako je popularna, te se s pravom o njoj govori kao o igrici koja je prevazišla svoje okvire i postala sociološki fenomen. Početkom osamdesetih godina svetom igrica harale su takozvane svemirske pucačine, poput „Spejs invejdersa". Zato se igrica u kojoj tumarate tunelima i jedete prosuto zrnevlje isprva činila potpunim promašajem. Međutim, samo partija-dve bile su dovoljne većini da se „zarazi" i shvati da se iza jednostavnog dizajna krije veliki hit.

Ideja u parčetu pice

Naziv „pekmen" mešavina je japanskog i engleskog, u širem smislu znači „čovek koji gricka". Ideja za igricu javila se na pomalo bizaran način. Toru Ivatani je na pauzi za ručak naručio celu picu. Kada je otkinuo prvo parče odjednom mu se u glavi upalila sijalica i ugledao je lik junaka. Oformio je tim sa još petoro saradnika i trebalo im je 18 meseci da uobliče finalni proizvod.

Glavni junak je proždrljiva loptica koja mora da očisti lavirinte od hrane u obliku tačkica. Love ga četiri duha, Inki (plavi), Pinki (roze), Blinki (crveni) i Klajd (narandžasti). Oni su u prostoriji u sredini lavirinta, dok je početna pozicija Pekmena ispod njih. On mora da pojede svih 240 tačkica pazeći da ga duhovi, koji izlaze jedan po jedan, ne dodirnu - jer to znači oduzimanje života. Igrač ima tri života. Pekmenu su na raspolaganju i četiri energetske pilule, koje mu daju određenu moć (u kasnijim verzijama pojavljuju se razne vrste voća). Između ostalog, tada dobija moć da juri duhove i da ih pojede. Sa obe strane nalazi se tunel kroz koji mogu svi učesnici da prođu, ali on usporava duhove, što Pekmenu daje određenu prednost.

Mnogi igrači dugo ne „provale" da ne jure svi duhovi za Pekmenom. Samo ga Blinki sve vreme prati u stopu, dok se ostali kreću nasumično. Inače, Ivatani je najveći „rat" vodio upravo oko duhova. Predsednik „Namkoa" je želeo da svi duhovi budu u jednoj boji, i to crvenoj, ali je Ivatani napravio anketu, u kojoj su svi upitani odgovorili da im je lepše da duhovi budu u četiri boje.

Igrica je odmah postala planetarni hit. „Namko" je, u skladu sa japanskom preduzimljivošću, u naredne četiri godine izbacio čak osam naprednih verzija, ali nijedna nije zasenila prvobitnu. Ništa bolje nije prošla ni poslednja verzija „Pekmen 2", izašla 1994. godine. Ta verzija je donela potpuno novu dimenziju. Pekmen se ne nalazi pod direktnim uticajem igrača, već ovaj može samo da ga navodi da uradi neke stvari.

Samo šestoro igrača prešlo sve nivoe

Postoje detalji koji su tek nedavno otkriveni i koji su šokirali dobar deo gejmera. Prošlog vikenda u San Francisku je na „Game developers conference" glavna tema bila upravo najveća franšiza u istoriji video-igara. Tom prilikom je Ivatani otkrio mnoge tajne koje su ljubomorno čuvane trideset godina. Prema rečima tvorca „Pekmena", igrica je pre svega bila namenjena ženama. Krajem sedamdesetih 99 odsto igrača su bili muškarci i Ivatani je želeo da privuče pažnju lepšeg pola.

- Tada nije bilo igrica kod kuće, ljudi su morali da idu u igraonice. Ta mesta su bila prljava i smrdljiva i hteli smo da im damo novi izgled, da postanu svetlija i čistija. Razmišljao sam o nečemu što će privući devojke. Možda neki lik lepog dečaka ili nešto oko mode. Pokušao sam ono što je bilo najteže, spojiti njih koje ne vole da jedu sa glagolom „jesti". I uspeo sam - rekao je Ivatani.

Tek 1999. godine našao se igrač koji je prošao sve nivoe. Bio je to Amerikanac Bili Mičel, zvanično registrovan kao prvi čovek koji je dostigao maksimum od 3.333.360 poena. Za ovaj podvig bilo mu je potrebno šest sati. Posle Mičela, samo je još petoro igrača uspelo da prođe sve nivoe. Poslednji kome je to pošlo za rukom bio je Dejvid Rejs 2009, a za to mu je bilo potrebno tri sata, 41 minut i 22 sekunde.

Do sada je „Pekmen" igran više od 10 milijardi puta. Igrica je proglašena za najveći brend u svetu igrica, jedna od tri koje su prikazane na displeju u muzeju „Smitsonijan" u Vašingtonu.

Brojke

199 kilobajta bila je „teška" prva verzija igrice

240 tačkica ima u lavirintu

255 nivoa sadrži igrica

8 Ginisovih rekorda drži „Pekmen"

132 filmova i TV serija u kojima se pojavljuje lik Pekmena

100 miliona dolara zaradio je „Namko" na „Pekmenu"

100.000 primeraka igrice prodato je samo 2009.

zanimljivosti

- Bakner i Garsija napravili su pesmu „Pekmen forever", koja je dospela na deveto mesto „Bilbordove" liste

- Kompanija „Namko" tužila je „Soni" za neovlašćeno korišćenje Pekmena, a spor koji je pretio da postane najskuplji na svetu rešen je vansudskim dogovorom

- Lik Pekmena koristi se za više od 400 proizvoda, od osveživača do telefona

Press Online

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...