Idi na sadržaj

Logo i njegova simbolika: 9 primera iz prakse


Preporučene poruke

Logo najvećih i najpoznatijih kompanija na svetu veoma često krije simboliku koja nije vidljiva na prvi pogled. Pogledajte 9 takvih simbola i ono što se krije iza njihovog nastanka i današnje popularnosti:

Tri elipse u logu kompanije Toyota predstavljaju tri srca: srce potrošača, srce proizvoda, i srce progresa na polju tehnologije.

Da, “M” za McDonald i tu ne postoji drugo značenje. Tokom šezdesetih godina dvadesetog veka, McDonald je želeo da promeni logo, ali je konsultatnt za dizajn i psiholog Louis Cheskin insisitirao da zlatni lukovi budu sačuvani. Prema izveštaju BBC-a, on je tvrdio da će korisnici podsvesno prepoznati logo kao “par hranjivih ženskih grudi.” Bilo to tačno ili ne, logo je jedan od najprepoznatljivijih na svetu.

Ispočetka ćete videti samo reč VAIO, ali pogledajte bliže i videćete da prva dva slova predstavljaju analogni simbol, a poslednja dva binarni, odnosno digitalni.

Pogledajte šta je označeno rozom bojom. Deluje poznato? To je broj 31, odnosno broj okusa koje kompanija nudi.

Mitsubishi logo ima istorijsku pozadinu. Kombinuje logo sa tri lista Tosa klana i logo sa tri dijamanta porodice Iwasaki. Tri dijamanta predstavljaju pouzdanost, integritet i uspeh. Ali tu se na završava analogija. Reč "Mitsubishi," prema listu Penske Social, može da bude prevedena kao "mitsu" (tri) and "hishi" (vodeni kesten koji predstavlja romb ili oblik dijamanta).

Logo krije dve poruke. Prvo, predstavlja slova N i W koji se međusobno preklapaju. Drugo, trougao i krug pokazuju ka severozapadu na kompasu.

Vaša početna pretpostavka dok gledate logo Amazona mogla bi da bude da strelica predstavlja osmeh, u smislu da Amazon čini korisnike srećnim. Međutim, primetićete da strelica povezuje slova a i z; ukazujući na činjenicu da Amazon ima širok dijapazon proizvoda u ponudi, bukvalno od a do z.

Da li ste ikada primetili da logo Goggle-a  ima četiri osnovne boje u nizu prelomljene sekundarnom bojom? To je učinjeno namerno. Google je želeo da pokaže kako ne igra po pravilima i kako voli da se igra bez preterivanja sa oblicima. Zato koristi jednostavne boje i oblike.

Pogledajte bliže slovo "o." Primećujete li bilo šta? Ne? Ne brinite jer većina ljudi to ne primećuje. Tu se krije zastava Danske. To nije bila originalna namera. U kompaniji Coca Cola su otkrili da logo u nekim delovima podseća na zastavu Danske, koja je proglašena najsrećnijom nacijom na Zemlji. Čim su to primetili, priredili su medijski događaj na jednom od najvećih aerodroma u Danskoj, gde su ljude dočekivali zastavama. Još uvek ne vidite zastavu?

Izvor: http://foodiseverything.me 

 

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...