Idi na sadržaj

Preporučene poruke

Pont Alexandre III

 

640px-Pont_Alexandre_III_-_01.jpg

 

Most Aleksandra III se nalazi u Parizu. Izgrađen je na Seni 1900. kao simbol rusko-francuskog prijateljstva. Dugačak je 160 i širok je 40 metara. Most krase četiri stuba visine od 17m, na čijim vrhovima su pozlaćene statue koje čuvaju most. Na sredini most nalaze se “Nimfe Sene” i pozlaćen grb Francuske. Arhitekte Résal i Alby su tri godine radile na mostu. Most je sagrađen tako da ne ometa pogled ni na Dom invalida ni na Jelisejska polja. Most je izgrađen od čelične konstrukcije koja je kasnije montirana pomoću velikog krana na Seni.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Карлов мост

 

640px-Karl%C5%AFv_most.jpg

 

Карлов мост (чеш. Karlův most) представља најстарији очувани прашки мост, који је подигао краљ Карло IV (1346—1378), 1357. године. Аутор пројекта је наводно био мајстор Ото. Вековима је мост био најважнија комуникација која је повезивала прашке градове на обе обале Влтаве. По реду је четврти камени мост у Чеха, након Јудитиног, писецког и рудницког.

Карлов мост је изграђен на месту претходног, Јудитиног моста који је срушен 1342. Изградња новог моста је започета 1357. под покровитељством Карла IV, а завршен је 1402. године. До изградње моста Фрање I, 1841. године, био је једини мост преко Влтаве.

Званично је назван Карлов мост 1870. године, а до тада се називао Прашки мост или Камени мост.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Most Carl Theodor

 

640px-Deutschland_Heidelberg_Schloss.JPG

 

Most Karla Teodora ili kako ga još zovu stari most se nalazi u Hajdelbergu na reci Nekar. Most je kao i veći deo starog jezgra Hajdelberga izgrađen od crvenog peščara i sa svojih devet lukova i kapijom sa dve kule, savršeno se uklapa u okolinu. Most nosi ime Karla Teodora, čoveka koji ga je i podigao. Pre ovog mosta na istom mestu je stajalo nekoliko mostova koje je uništila poplava. Kameni most je napravljen u periodu 1786-88. Most je 1945. od strane vermahta dignut u vazduh ali je obnovljen samo nekoliko godina kasnije.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Tower Bridge

 

640px-Tower_bridge_London_Twilight_-_Nov

 

Тауербриџ (енгл. Tower Bridge) је покретни мост преко Темзе у Лондону. Име је добио по оближњем Тауеру (енгл. Tower of London). Изградња је почела 1886. године а мост је отворен 1894. Изградња је започета 1886. године. Само за структуре које подржавају две масивне куле утрошено је 70.000 тона бетона. Грађа моста је примарно челична и он садржи 11.000 тона челика иако његовим изгледом доминира камена фасада која уједно штити челичну конструкцију и има естетску улогу. Мост који је Џонс дизајнирао био је покретни мост укупне дужине 244 m са две куле, свака висока 65 m. Раздаљина између кула је 61 m и тај централни део се састоји из два покретна сегмента од којих се сваки подиже ка горе до угла од 83°. Како би се убрзало подизање моста за сваки од два сегмента је повезан против-тег. Механизам за подизање је хидрауличан.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Сечењијев ланчани мост

 

612px-Chain_bridge_in_Budapest.jpg

 

Ланчани мост или Сечењијев ланчани мост (мађ. Széchenyi Lánchíd) је висећи мост који спаја Будим и Пешту, источни и западни део Будимпеште. То је први стални прелаз преко Дунава у Будимпешти. Отворен је, после седам година изградње, 1849. Пројектанти моста су били Енглези Вилијем Кларк и Адам Кларк. Дужина моста је 380 метра.

Ланчани мост је по свему био индикатор у уједињењу Пеште и Будима, 1876. у један град.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Голден гејт

 

640px-GoldenGateBridge-001.jpg

 

Голден гејт (енгл. Golden gate, срп. Златна капија) је висећи мост дугачак 2.737 метара који повезује Сан Франциско и Округ Марин. Мост се налази изнад мореуза Голден гејт. Отворен је 27. маја 1937. године. Када је саграђен био је највећи висећи мост на свету. Висок је 227, а широк 27 метара.

Овај мост је веома важан саобраћајни пут и део је ауто-пута 101 (енгл. US Highway 101). Такође је познато туристичко одредиште. Дневно преко моста пређе око 110.000 аутомобила.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Сиднејски мост

 

640px-Sydney_Harbour_Bridge_from_Circula

 

Сиднејски лучки мост (енгл. Sydney Harbour Bridge) је једна од знаменитости Сиднеја. Мост спаја сиднејски пословни центар (Central Business District, CBD) са северном обалом (North Shore). Драматични поглед на лучке воде са мостом и опером представља симбол Сиднеја и Аустралије.

Надимак за мост је „Вешалица за капут“ („the Coathanger“) због карактеристичног лучног изгледа. До 1967. године мост је био највиша грађевина у Сиднеју.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Мост Мехмед-паше Соколовића

 

640px-Visegrad_Drina_Bridge_1.jpg

 

Мост Мехмед-паше Соколовића (Стари мост у Вишеграду) налази се у Вишеграду близу границе Републике Српске и Србије и представља једно од најмонументалнијих дјела архитектуре која је настала у раздобљу од 15. до 19. вијека у Босни и Херцеговини. Мост Мехмед-паше Соколовића је национални споменик Босне и Херцеговине.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Most Brooklyn

 

98915767_ff325aab0c_z.jpg?zz=1

 

Most Brooklyn (eng. Brooklyn Bridge) je most u gradu New Yorku koji premošćuje rijeku East River odnosno povezuje Brooklyn i Manhattan. Glavni projektant mosta bio je John Augustus Roebling, porijeklom Nijemac. Most ima ukupnu duljinu od 1825 m, najveći raspon od 486,3 m, širinu od 26 m, te otvorenu visinu od 41 m (za brodove). Nosivi piloni oblikovani su u neogotičkom stilu, visoki su 84,3 m i izgrađeni od vapnenačkog i granitnog kamena, a gredna konstrukcija je rešetkastog tipa i izrađena je od čelika. Kablovi koji je pridržavaju nadovezuju se i na pilone i glavne kablove zbog čega se most klasificira pod hibridni ovješeno-viseći tip. Most Brooklyn svečano je otvoren 24. 5. 1883. i ubrzo je postao jedan od gradskih simbola New Yorka.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Стари мост (Мостар)

 

Stari_most_at_night.jpg

 

Стари мост је чувени мост преко ријеке Неретве у Мостару. Саграђен је између 1557. и 1566. године, дјело турског градитеља Хајрудина. Прије изградње Старог моста, на његовом мјесту се налазио дрвени висећи мост. Висећи мост је је на крајевима био причвршћен за куле у којима су се налазили стражари, односно мостари који су наплаћивали мостарину. Садашњи камени мост је изграђен у вријеме османске власти. Дана 8. новембра и 9. новембра 1993. године ХВО је тенком гранатирао мост након чега се срушио у Неретву. Након обнове 2004. године Стари мост је 2005. уврштен на попис свјетске културне баштине УНЕСКО-а. Познат је као један од симбола Мостара.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 2 sedmica kasnije...

Тромостовје

 

640px-Podul_Tromostovje_din_Ljubljana.jp

 

Тромостовје је сет три моста на Прешерновом тргу у центру Љубљане на реци Љубљаници. Два моста су намењена пешацима а један је био намењен возилима. Повезује Прешернов трг и Стритарјеву улицу. Положај где данас стоји Тромостовје је био намењен преласку реке већ у раној историји. 1280. на том месту поменут је Стари мост, који је био први мост у Љубљани после антиког доба. 1657. је тај мост изгорео у пожару и замењен је новим, такође дрвеним мостом. На њему су биле бараке за трговину, а у средини је стајао крст. Дрвени мост је био преопасан за промет, па су 1842. на његовом месту сазидали камени Шпиталски мост, рад архитекте Ђованија Пикоја (итал. Giovanni Picco). Њега су званично назвали Францев мост, по тадашњем аустријанскоме надвојводи Францу Карлу.

Након великог земљотреса 1895, којег је мост добро поднео, доградили су са обе стране два мања моста намењена пешацима. Тако је по плану Јожета Плечника настао сет од три мостова у ширини око 20 метара, који се данас зову Тромостовје.

Мост је реновиран 1992.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 2 sedmica kasnije...

Most Slobode u Budimpešti

 

640px-LibertyBridgeFotoThalerTamas.JPG

 

Most Slobode u Budimpešti je most na Dunavu koji povezuje Budim i Peštu, u momentu kada je izgrađen nosio je ime Franca Jozefa. Izgrađen je  u 19. veku po planu arhitekte János Feketeházy. Most je preko 300m dugačak i oko 20m širok. Most je lančane konstrukcije, sa četiri stuba na kojima se nalazi po jedna Turul ptica iz mađarske mitologije. Most danas služi za tramvajski, pešački i automobilski saobraćaj.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Most na Adi

 

640px-Ada_vatromet_1.jpg

 

Most na Adi je drumski i šinski most u Beogradu koji povezuje opštine Novi Beograd i Čukarica. Most je predviđen kao deo beogradskog Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) koji bi povezivao Novi Beograd i Zvezdaru. Godine 1923, arhitekta Đorđe Kovaljevski je uradio prvu urbanističku skicu Beograda sa mostom preko Ade Ciganlije.[3] U vreme kada je Beograd poprimao prva obeležja evropskih metropola futuristički orijentisani planeri saobraćaja predvideli su pojedine deonice saobraćajnice koju mi danas zovemo Unutrašnji magistralni poluprsten. Ova saobraćajnica ili njeni pojedini segmenti postojala je u ranijim planovima sa donekle izmenjenim položajem pod različitim imenima: magistralni prsten, transverzala, istočna tangenta. Ono što je bilo svima zajedničko je most preko Ade Ciganlije. Most je u ranijim planovima bio na mestu današnje severne prevlake, a projektom UMPeSO pomeren je do samog špica. Tokom dva dana avgusta 2011, kada je most bio otvoren za pešake, sprovođena je anketa o nazivu mosta. Od oko 13.000 anketiranih građana, njih oko 3.350 tada je predložilo „Most na Adi“, a među popularnim predlozima za naziv mosta bila je i „Harfa“, zatim „Most patrijarha Pavla“, „Most Zorana Đinđića“, „Žirafa“, „Lepeza“, „Andrićev most“ i druga imena.

Međutim, iako su lingvisti pri Komisiji za imenovanje ulica i trgova konstatovali da je naziv „Most na Adi“ gramatički nepravilan i da je pravilno: „Most preko Ade“, Komisija je odabrala prvobitni naziv. Most na Adi je most sa kosim zategama. Dugačak je 929 metara, ima šest kolovoznih traka, dve staze za pešake i dva koloseka namenjena budućem metrou. Širina mosta je 45,04 metara. Pilon mosta visok je 200 metara.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 3 sedmica kasnije...

Ponte Sant'Angelo

 

640px-StAngelo_Bridge_Rome.jpg

 

Sant'Angelo je most na reci Tibar u Rimu, povezuje obalu na kojoj se nalazi istoimeni zamak sa drugom stranom Rima. Most je podignut u vreme Hadrijana i danas služi kao pešački most. Nekada je hodočasnicima služio za dolazak do Bazilike Svetog Petra u Vatikanu pa je bio poznat kao i Most Sv Petra. U sedmom veku za vreme Grgura I most dobija ime kao i dvorac Sant'Angelo, prema legendi po anđelu koji se ukazao na tvrđavi i čija je pojava dovela do nestanka kuge iz Rima. Zahvaljujući Berniniju most danas krasi nekoliko statua anđela.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 4 meseci kasnije...

Most Umberto I.

5134925309_1c8f1fe780_z.jpg

St. Peter’s Basilica and Ponte Sant'Angelo from Ponte Umberto I by jiuguangw, on Flickr

Most Umberto I. (tal. Ponte Umberto I) je stari kameni most s kraja 19. stoljeća koji preko rijeke Tiber premošćuje rimske trgove Piazza di Ponte Umberto I. i Piazza dei Tribunali u rajonima Ponte odnosno Prati. Time jePiazza Navona povezana s Palačom Pravde (popularno znanom kao Palazzaccio).

Most je dizajnirao talijanski arhitekt Angelo Vescovali a njegova gradnja je započela 1885. te je trajala sljedećih deset godina. Nazvan je u čast talijanskom kralju Umbertu I. koji ga je svečano otvorio 22. rujna 1895.zajedno sa suprugom, Margaritom Savojskom.

http://hr.wikipedia.org/wiki/Most_Umberto_I.

Izmenjeno od strane člana Turkmenbashi
Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...