Suština

10 poruka u ovoj temi

Napisano · Prijavi poruku

Čovek gadja u centar...

Za ovo što priča nisu potrebne nikakve smart table, niti lap topovi...

Sve je u ideji i sve je u glavi i naravno talentu predavača.

Inspiracija za obrazovanje je svuda oko nas, priroda se potrudila da nam je da, samo je treba prepoznati.

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Odličan članak.

Detinjarije

Ovo bi trebali svi roditelji da pročitaju kada im dete krene u vrtić.

Često govorim roditeljima kada im dete u petoj-šestoj godini krene na razne dodatne aktivnosti da ne preteruju, da je mnogo korisnije vreme koje ONI provode sa svojom decom od učenja engleskog, odlaženje na kojekave džez balete, odlaske u igraonice i sva ta po meni "prisilna učenja". Govorim im da će deca mnogo više naučiti od njih i uz njih....ali ne veruju mi. Govorim im da deca treba da budu deca a na "mali ljudi". Da im je upravo sada vreme da budu nestašni i maštoviti jer je za to sada pravo vreme. Da je takvo ponašanje-dečije ponašanje..Da ih puste da istražuju, da se IGRAJU!!

..ne veruju mi..

Apolodor se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Ne bih da vam razvodnjavam priču, oba materijala su zaista jako dobra, ja bih se osvrnuo na nešto iz ovog drugog što je meni malo zasmetalo.

Kroz sve priče o reformama obrazovanja se provlači "da pripremimo decu za zanimanja ta i ta...". Po mom skromnom nepedagoškom mišljenju, ta rečenica predstavlja opasno skretanje sa teme. Ne znam kad se cela školska priča promenila iz toga da škola stvara ljude u to da škola stvara pčele radilice određenog profila, ali sam siguran da je ona jedan od sitnih tumora u tkivu obrazovnog sistema koji treba hitno odstraniti. Jer, zar nije ideja da novu generaciju treba obučiti za neka tačno određena zanimanja u stvari ograničavanje njihovog sveta, njihovog kranjeg dometa? I u poslu i u životu, koji se prikladno uvek sklanja iz vidokruga?

Funkcionalno obučiš čoveka da bude broker (daš mu kompletan set "alata" da može da se snađe u svim situacijama u kojima bi potencijalno mogao da se nađe, naučiš ga da razmišlja o svim tim situacijama), ali ga funkcionalno onesposobiš za sve ostalo.

Dakle, apsolutno se slažem da je funkkcionalno znanje ekstremno važno, ali ako to funkcionalno znanje ne primenimo na kompletno formiranje ličnosti deteta, njegovog karaktera i sposobnosti, ništa nismo uradili. Stvorili smo dobrog radnika, ali smo propustili da stvorimo dobrog čoveka. Čemu onda sve?

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Morf, složiću se sa tobom da na prvom mestu treba da bude stvaranje dobrog čoveka, pa tek onda dobrog radnika. Ali...

Čini mi se da si malo promašio temu. Mislim da je pojam "dobar čovek" vezan za vaspitanje, a ne za obrazovanje, tako da ukidanje ili ograničavanje znanja u nekim oblastima, a u korist nekih usko stručnih znanja i veština, ne znači stvaranje manje dobrih ljudi.

:pec:

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano (izmenjeno) · Prijavi poruku

Nisam se dobro odrazio. Pod "dobar čovek" ovde mislim "sposoban da misli svojom glavom, analizira problem i donosi ispravnu odluku baziranu na činjenicama, sposoban da se snađe i kad nema sve delove slagalice na raspolaganju... dakle sposoban da znanje koje ima i iskustvo koje je stekao primeni u praksi na najbolji mogući način, da ne "zablokira" ako jedan sitan detaljčić odskače od onog što je naučio". Ukratko, sposoban da razmišlja, i to da razmišlja u svakoj situaciji, a ne samo u uskom polju zadataka. :)

Edit: ovo od gore + vaspitna funkcija o kojoj je grešan pisao treba da da kompletnu osobu spremnu za sva životna iskušenja

Izmenjeno od strane člana Morpheus

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Ja oćutah Morfov komentar jer ne volim ove teme iz moje struke. Uvek se bojim da ako krenem neću završiti post sledeća tri dana.

Ali ajd' da probam kratko. :kez:

Škola je vaspitno-obrazovna institucija i njen program podrazumeva vaspitno-obrazovni rad.

Nekada su deca imala mnogo više kućnog vaspitanja pa je školi ostajalo samo da isto malo "doradi" obzirom na kolektiv i socijalizaciju i obrati pažnju na radno vaspitanje i naravno obrazovanje.

Danas se sve promenilo...niti škola može da nadoknadi potrebno vaspitanje kopje porodica ne daje niti obrazovanje prati savremene potrebe dece.

Ništa više nije isto...a kreatori Plana i Programa se ponašaju kao da jeste isto...kao pre trideset godina.

Gradivo prenatrpano, suvoparno, neočigledno i potpuno van bilo kakvog kontakta sa životom.

Svaka čast Branku Ćopiću...ali koliko je "pametno" sa decom raditi obradu priče "Mačak Toša otišao u hajduke" koja je puna arhaizama i potpuno nerazumljiva deci...dok ona imaju ceo svet u svom džepu preko nekog modernog mobilnog telefona?

Šta hoću da kažem?

Deca najbolje uče praktično, iz života...kroz pokret, iskustvo, snalaženje u nepoznatim situacijama. Moderne tehnologije koje oni toliko i kojim tako lako pristupaju, vole treba da budu alat do znanja i veština...ili "mamac" uz pomoć kojeg ćemo im pometnuti šta god želimo da nauče.

I dok deca po svetu posećuju i uče kroz životna okruženja farmi, zooloških vrtova, botaničkih bašti, putem istraživanja, eksperimenata....naša deca i dalje o svetu oko njih uče iz udžbenika, a potpuno nepoznate pojmove "vežbaju" iz radnih listova.

A ako se usudiš da ponesen inspiracijom odvedeš decu negde da nešto vide, uvek može da se stvori neki inspektor da te pita a da li si ti ti planirao u Godišnjem planu rada škole!?!?!? A ako se ne daj bože nekom detetu nešto desi i roditelj te prijavi...bolje da se nisi nikad bavio profesijom!

I opet razvodnjih temu...

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Zar je ovo toliko skupo i komplikovano? 

 

 

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

 

 

 A ako se ne daj bože nekom detetu nešto desi i roditelj te prijavi...bolje da se nisi nikad bavio profesijom!

 

.

​Suština je da se pobrkalo  roditeljsko vaspitanje sa predškolskih i školskim.

Roditelji misle, ( ma ne misle uopšte...da misle ne bi dogurali dovde) kako vrtići i škole treba da ih nauče nekih osnovnih životnih stvari...

Nego...da potvrdim reči grešnog...

Proletos sam vodila decu na 5 dana na Testeru. Dve devojčice su se posvađale. Tamo je sve bilo dobro, ali kad je došla kući sav moj trud je bio nebitan..

Naravno ko je kriv što je tati i devojčici povređen ego??! JA!!
:ajme:   Pet narednih dana sam ja ispravljala krivu Drinu...da je bar bilo samo 5...ni po' jeda....i odlučih tada-sad i nikad više!! Ni na izlet!!

Dođe jesen..upiše se novo dete (stariji sin je išao prethodnu generaciju kod mene i ljudi me poznaju..) tema sa sastanku o izletim..ja 'ladno kažem NE! 
Na kraju sastanka ta (stara) mama mi priđe i tiho kaže: "Auuu ovi roditelji mora da su jaaaaako zgrešili kad VI nećete nigde da ih vodite!!"
 

E upravo TO! Nisu zgrešila deca-roditelji su!

Njihova rođena deca odrastaju pored njih!! Ne uz njih..ne sa njima...već negde "uz put"... :( 

To  je suština! 

luminica se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Apsolutno  te razumem :uredu:.Nedavno sam  se  bas  zesce  raspravljala  s  par  'savrsenih'  mama ,koje  sam  slusala kako spremaju  revoluciju  u  predskolskom. Razlog,deca  su  im dosla  s  virusom posle rekreativne  i  naravno,zbog  toga  su  krive  vaspitacice.Pitala  sam  ih  drze  li  im  doktori  predavanja  i  ospu  li  paljbu  na  njih  kad  im  se  dete  razboli,a  nigde  nije  islo...

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napravite nalog ili se prijavite da biste komentarisali

Morate da budete član da biste komentarisali

Kreirajte nalog

Napravite nalog na našem forumu. Veoma je jednostavno!


Registrujte novi nalog

Prijavite se

Već imate nalog? Prijavite se ovde.


Prijavite se odmah