Idi na sadržaj

Kanal Beograd - Solun


Preporučene poruke

Beograd -- Ministar prirodnih resursa Milan Bačević boravi u radnoj poseti Kini, u vezi sa pregovorom o realizaciji projekta plovnog kanala Beograd - Solun.

Realizacijom tog projekta, stvorili bi se uslovi za razvoj Srbije u oblasti saobraćaja i energetike. Izgradnjom irigacionih sistema na obalama Morave, poboljšavaju se uslovi za razvoj poljoprivrede i privrede u celini. CELA VEST

Zaista ne znam kakav razvoj saobraćaja ovi likovi očekuju na tom plovnom kanalu. Pa ni Dunav ni Sava nisu iskorišćeni ni približno u skladu sa svojim potencijalima, a ovi planiraju da spraše 15 milijardi dolara u kanal do Soluna kojim će saobraćati možda stotinjak brodova mesečno, ako budemo imali sreće. Ideja sa navodnjavanjem je sasvim ok, mada ne verujem da bi finansijska korist od takvog navodnjavanja premašila 15 milijardi da bi se projekat mogao smatrati isplativim.

Ovo bi valjalo graditi samo uz nekakvu koncesiju koju bismo dali Kinezima na određeni broj godina i prepustili im posao od A do Š, bez ikakve intervencije od strane Mrkonjića, ili ne daj Bože Ilića. Videli smo koliko su brzi u realizaciji Koridora 10 i Prokopa, izgradnja ovakvog kanala bi pod njihovom palicom trajala nekoliko decenija. Mada ne verujem ni da su Kinezi baš opaljeni mokrom čarapom po glavi da ulaze u posao koji ne donosi nikakav profit.

Šta vi mislite, hoće li naći pare za ovakav projekat i koliku će korist ili štetu on doneti?

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Beograd -- Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da se ideja o izgradnji kanala Dunav-Morava-Vardar nalazi u fazi pripreme tako da na vladi o tome nije bilo reči.

Mrkonjić je rekao da će se tek nakon što budu završene studije izvodljivosti znati da li će biti isplativa izgradnja tog plovnog kanala. CELA VEST

Aha, ipak su se raskokodakali pre nego što je petao skočio na njih. Šta li sam drugo očekivao... :roll:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

JOZEF%20KIS.jpg
Данас смо уприличили три радионице будућим заштитарима из Средње стурчне школе „4. јули“ у Врбасу. Увертира је била животно дело Јожефа Киша, градитеља Великог бачког канала, а у пригоду двестагодишњице његове смрти, а главна тема - значај каналске мреже у Војводини. Подршку организацији скупа добили смо од локалне управе и руководства школе.

Као и са сваке наше активности и са ове шаљемо неке поруке! Поруке од предака који су омогућили нормалан живот садашњим генерацијама и поруке савременицима који су проћердали оставштину из давнина. А то је свакако прича о каналима Бачке и Баната.

Велики бачки канал је претеча и кичма хидро система Дунав – Тиса – Дунав. Са својих 929 км основне каналске мреже од које је 600 км пловно и преко 20.000 км детаљне каналске мреже за одводњавање, овај систем прикупља вишак вода са 1.800.000 ха а предвиђен је да наводњава 510.000 ха ораница.

PREVODNICA%20VRBAS.jpg
То је најстудиознији пројекат икада рађен на овим просторима. Десет година су трајале припреме, студије и пројектовање а додатних двадесет изградња, која је завршена браном на Тиси 1977. године. 400 инжењера било је ангажовано на овом пројекту који је требало да створи услове за производњу хране у Војводини за 50-так милиона људи уз две жетве годишње.

То је једна од најгушћих хидро мрежа у Европи.

Али погле’ чуда! Усред мора каналске воде – суша! Милиони тона пропале летине, милијарде евра штете. У плодној равници – сиромашни сељаци! Ових дана очекујте оглас: "Бесплатно издајем плац за споменик људској глупости!"

Јел’ то визија Јожефа Киша?!

Како је систем завршен тако је кренуо да се запушта. Многи системи за наводњавање изграђени шездесетих и седамдесетих година прошлог века напуштени су и препуштени пропадању.

Од жељене две жетве годишње, војвођански ратари још увек у сушним годинама „моле бога да им кишу подари“. Прошлогодишња суша, по изјавама надлежних политичара, уништила је 50% приноса у Војводини и „појела милијарду евра“! (званичне изјаве о штетама ), и премашила је вредност изградње ХС ДТД (900 мил. евра) – само у једној сезони!

VITAL%20ZAGADJUJE.jpg
Колико губимо новца на неодржавање канала, на сушама, на изостанак мелиорационих мера... ? Колико штете изазивамо упуштањем индустријских и фекалних вода у канале са водозахватима за наводњавање?

Очигледно, „недовољно“! Јер имамо преча посла. Прече од хране из војвођанске равице!

Копаћемо нови канал! - „Моравом до Егеја“. Шта је 13 милијарди евра?! Па нећемо их ми враћати. Биће то неко после нас.

Који себичлук! Па зар то нису наша деца и унуци?! Или можда то нису и њихова деца и унуци?!

Па зар не знате, уважени српски политичари, да Велки бачки канал, у два маха у XIX веку умало држава није затрпала. Откуд то питате се? Па зар канал није доносио добит и добробит свима. – Јесте, али канали су захтевни. Око њих има посла. Канали требају домаћине – стараоце. Вредне, стручне и добро организоване. (можда Арапе??).

Имамо ли их сада? - Дођите у Врбас!

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

To. Ne održavamo ni ovo što imamo a hoćemo lađe na Moravi :) Ja se i dalje nadam da ovi nisu ozbiljno mislili. Grci u ovo doba krize stvarno nemaju gde da spičkaju pare nego na ostvarenje stogodišnjeg sna Srbalja i sna ministra u vladi Gljivice Pačića. Selo gori a češlja se baba, a može i 'ebo lud zbunjenog. Ja sam mislio da je onaj Velja blesav što sanja autoput do svoga sela, ovaj je izgleda još bolji od njega.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...