Idi na sadržaj

Vožnja kamiona u Kanadi


Preporučene poruke

Ovako:

Molim da se ovo shvati kao svojevrsno istraživanje tržišta. Cilj mi je da vidim da li u ovoj zemlji postoji dovoljno zainteresovanih za priliku koja je opisana u nastavku.

Sledeće godine planiram da angažujem vozače kamiona iz Srbije da idu u Kanadu i tamo rade.

Koncepcija cele priče je već napravljena, ostaju neki detalji za razradu. To odnosi najviše vremena i napora, ali je najbitnije da je realizacija već pokrenuta.

Voze se kamioni tegljači. Potrebno je samo da se vozi, ništa više. Znam da zvuči jednostavno i lako, ali upravo to nije. Voze se duge ture, po nekoliko hiljada kilometara u pravcu, prolazi se kroz nekoliko klimatskih područja tokom ture, temperature na putu variraju od -30C do +40C zavisno od doba godine i trenutnih uslova. Uobičajeno je da u toku ture doživite temperaturnu promenu od 30C, ima kiše, magle, snega, leda, divljih životinja, visokih i zahtevnih planinskih prevoja i čega sve ne. Sletanje kamiona i povrede posade su uobičajeni, pogotovo u zimskim uslovima koji traju veći deo godine.

Iz tih razloga profil vozača bi bio otprilike ovakav:

- Ne pije nikad i nikako. Alkohol u bilo kom obliku i količini je apsolutno zabranjen.

- Minimum 2 god. u međunarodnom transportu, tj. relevantno iskustvo na duge ture.

- Iskustvo u vožnji teških teretnih vozila: kamiona sa prikolicom, šlepera, hladnjače..

- OBAVEZNO Poznavanje engleskog jezika na nivou adekvatnog sporazumevanja, pisanja i čitanja.

- Kvalifikacije: završena srednja škola, vozačka dozvola, C+, E kategorija

- Poznavanje dokumenata: rukovanje putnim nalogom, vođenje putnog dnevnika, izvestaj održavanja i popravke vozila, procedura i izveštaj o incidentima i udesima...

- NAJVAŽNIJE od svega jeste da ste normalan čovek, staložen i lojalan poslu i kompaniji.

- Radni uslovi i fizicka sposobnost: fizicki zahtevan posao. Sposobnost rukovanja tezinom do 45-50 kg.

- Poželjno dodatno obrazovanje i specijalni treninzi: Poznavanje AIR brake systema – vazdušnih kočnica, osnovno poznavanje mehanike i sposobnost hitnih usputnih popravki, inspekcija vozila pre i posle putovanja uključujuci inspekciju guma, svetala, poznavanje pravilnog rasporeda i osiguranja tereta, komunikacija sa dispečerima, dobro poznavanje voznje u nazad- rikverc, poznavanje uredjaja za hlađenje - kod kamiona hladnjaca, poznavanje i procedura transporta opasnih materija - posedovanje ADR cedrtifikata za vozaca cisterni.

- Poželjne su preporuke, reference od poslodavaca na memorandumu/zaglavlju poslodavčeve firme. Vozač koji radi privatno u svojoj firmi, mora da ima potvrdu o registraciji svoje firme.

- Potvrda o nekažnjavanju, čist vozački dosije.

S naše strane:

- Obezbeđujemo uslove za dobijanje vize.

- Obezbeđujemo brzo dolaženje do kanadskih vozačkih dozvola. Srpske vozačke dozole ne važe, pa je potrebno da se tamo ispolaže za potrebne vozačke kategorije i polože podređeni ispiti. Kad kažem „obezbeđujemo“ to znači da će zainteresovani kandidati dobiti sve potrebne informacije i literaturu potrebnu za polaganje, dogovorena je saradnja s centrima za obuku u kojima se obuka i polaganje izvodi brzo i po pristupačnim cenama.

- Obezbeđujemo posao odmah po dobijanju kanadske vozačke dozvole, kvalitetan smeštaj, potrebna osiguranja, radne i ostale dozvole, prijave i sl.

Sa strane zainteresovanih je potrebno:

- Da razumete da je ovo dugoročan, naporan i veoma odgovoran posao

- Da ste fokusirani na kvalitet vožnje, da se prema kamionu ponašate kao da je vaš, oko toga nema kompromisa

- Da imate dovoljno finansijskih sredstava kako biste sebi omogućili dolazak i polaganje vozačkih i ostalih ispita potrebnih za početak zaposlenja

Koncepcija :

Koncepcija je da omogućimo dobrim vozačima da rade u Kanadi, zarade značajan novac i uživaju u tome. Radne dozvole se izdaju na dve godine. nakon toga idete na odmor, pa, ako želite, možete ponovo u ciklus od dve godine s tim što tad nema potrebe za polaganjima jer ste to već odradili, i tako redom... Novac koji se zarađuje je, za naše uslove velik. Od tog posla se kupuju stanovi, kuće, automobili, školuju deca, po želji. Ono po čemu želimo da se razlikujemo od ostalih koji se bave sličnim poslom jeste da želimo da pružimo kompletnost usluge, od namere do realizacije i povratka kući. Želimo da vozači budu fokusirani jedino i isključivo na vožlju, da ne brinu o ličnoj papirologiji, smeštaju, pranju veša ili bilo čemu drugom što im oduzima ono malo slobodnog vremena koje imaju. Na taj način omogućavamo njima da mnogo rade i mnogo zarade, što doprinosi svim stranama u procesu.

Novac koji je potreban da se počne s vožnjom je 3500-4500 EUR ili više (viza, karta, polaganja ...) a cifra zavisi i od toga koliko brzo ispolažete sve što je potrebno za dobijanje dozvole. Ako padate na ispitima sebi pravite trošak, a nama problem.

Vreme od namere do početka vožnje je oko 2-4 meseca, najviše zavisi od brzine pojedinca u prikupljanju potrebne dokumentacije. Viza se dobija za oko mesec dana.

Morate znati da su u početku zarade vozača manje, a vremenom rastu kako se vozač dokazuje kvalitetom svoje vožnje. Na taj način dolazi do zahtevnijih i plaćenijih tura.

Investicija vozača se isplati uštedom od zarade (po podmirivanju svoh troškova koje vozač ima samim boravkom i radom u Kanadi) za oko 8 meseci. Nekad kraće, nekad duže, zavisi od potrošačkih navika samog vozača.

E, sad, interesuje me vaše mišljenje o ovome i da li bi se u ovoj zemlji, za početak moglo naći 6-8 ljudi koje bi ovo interesovalo ?! Otvoren sam za sva pitanja, kritike, predloge...

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...