Problem iz matematike

18 poruka u ovoj temi

Napisano (izmenjeno) · Prijavi poruku

Morala sam da postavim ovo kao temu jer i ja ne znam kako je dobila ovo resenje.

(2b)²=a²+b²

4b²-b²=a²

3b²=a²

a=\/3b²

a=b\/3

O=(\/3 + 1)

O=2a+2b

\/3 + 1 = 2b(\/3+1):blink::blink:

Evo ovaj deo mi nije jasan kako umesto a zamenjuje obim.

Samo da kazem \/ je KOREN

Ako neko zna......

nastavak zadatka je ovako....

2b=\/3+1 / \/3+1

2b=1

b=1/2

a=1/2\/3=\/3 / 2

Izmenjeno od strane člana stiklica

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Možda bi mi i bilo nešto jasno kad bih znala kako glasi zadatak i šta se traži, ovako :jok:

Goga se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

JA sam pisala malo na brzinu

Trazi se povrsina.

Ali meni nije jasno kako je dobila A i B iz Obima?

A opet pomocu Pitagorine teoreme

C²=a²+b²

(2b)² =a² +b²

O=\/3+1

P=?

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Jasno mi je kako je dobijeno "a". Ako je u zadatku dat obim, onda nije problem izračunati ni "b". Samo se uvrsti u formulu.

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Jasno i meni kako je dobijenoA.

Ali ako je a=b\/3

Onda po formuli ide....

o=2(b\/3) + 2b

Ako zamenimo obim.....

\/3+1= 2(b\/3) +2b

JEl tako???

A nastavnica ubacila umesto A obim i dobila1

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Morala sam da postavim ovo kao temu jer i ja ne znam kako je dobila ovo resenje.

(2b)²=a²+b²

4b²-b²=a²

3b²=a²

a=\/3b²

a=b\/3

O=(\/3 + 1)

O=2a+2b

\/3 + 1 = 2b(\/3+1):blink::blink:

Evo ovaj deo mi nije jasan kako umesto a zamenjuje obim.

Samo da kazem \/ je KOREN

Ako neko zna......

nastavak zadatka je ovako....

2b=\/3+1 / \/3+1

2b=1

b=1/2

a=1/2\/3=\/3 / 2

sad sam uradila i ne znam sta ti tu nije jasno:blink:

dato ti je da je obim 2a+2b

dakle O=2a+2b

vec si izracunala da je a=bV3

sad samo zamenjujes:

O=2a+2b

kako je O=V3+1,onda zamenjujemo:

V3+1= 2a +2b

i opet zamenjujemo a sa bV3,pa dobijamo

V3+1= 2[bV3] + 2b

V3+1 = 2bV3 + 2b

kako je 2bV3 +2b isto sto i 2b(V3+1),onda

V3+1= 2b(V3 +1)

nepoznato nam je 2b

dakle 2b= V3+1 / V3+1

sledi da je 2b = 1

b= 1/2

vracamo se na pcetak,gde je a=bV3

zamenjujuci,dobijemo da je

a=V3/2

ne znam kako drukcije da objasnim

zamenjujes podatke i dobijes prakticno jednacinu sa jednom nepoznatom,pa je onda lako uraditi je

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano (izmenjeno) · Prijavi poruku

WOW bravo.

Taj deo nije mi bio jasan

kako je 2bV3 +2b isto sto i 2b(V3+1),onda

V3+1= 2b(V3 +1)

Hvala.

Mene je bunilo jer nisam obracala paznju a ona preskocila ceo red da bi deci bilo jasnije.

A i meni.

Izmenjeno od strane člana stiklica

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Dok sam ja isla u skolu isli smo korak po korak,da bi razumeli.

Sad je fora ko razumeo ko nije neka ide kuci i neka rade mama i tata.

Priznajem nesto sam i zaboravila,pa mi treba malo vremena da se setim.

Hvala na pomoci.:)

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

prvo,gradivo je obimnije nego sto pamtim drugo,ni kadar vise nije isti,mislim u nekom pedagoskom smislu

trenutno radim matematiku s klincem koji je sedmi razred

jos uvek mi je to sve smesno,i Pitagora,i polinomi,i operacije s korenovima

mislim da cu moci da ga pratim u tome do sredine Gimnazije makar,a ako krenem s obnavljanjem funkcija,integrala i diferencijala,profesori nece videti moj dinar za privatne casove nikad

poenta je da detetu treba ukazati na nekoliko stvari:

1.urednost u pisanju (i insistirati na tome,maksimalno)

2.vaznost redovitih domacih zadataka

3. zadatak se radi ponovo i ponovo i ponovo sve dok mu ne bude jasan postupal

4.obavezno nacrtati sliku (u slucaju Pitagore) jer je na slici sve sto se trazi

nije poenta insistirati na ucenju napamet formulA,nego na njihovom izvodjenju logickim,postupnim putem

matematika je jedina stvar uz koju sam mogla da se zaludim satima,dok sam bila Gimnazijalac....sve ostalo suvoparno bubanje me umori,a uz matematiku prodje nekoliko sati dok trepnes....

da sam ja prof,zacinila bih pojedine oblasti i nekom zanimljivom pricom o cuvenim matematicarima koji su otkrili to nesto u matematici

deca pamte takve stvari,zainteresuju ih:)

Adrijan i CyberQrva se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano (izmenjeno) · Prijavi poruku

Ma nije meni problem matematika.Sem sto sam veceras ublokirala:kez:

Ali mi je problem ....stigla nova nastavnica.

Mnogo toga napisano a mnogo toga nenapisano.....

Koja u prvom casu Pitagorine teoreme zadala i upisanu i opisanu kruznicu i visinu i puno nabacanih formula neki polusazvakanih zadataka.

Kod opisane kruznice crtali slobonom rukom.

Kako da joj bude jasno ako ne shvati smisao je matematike tacnost , kako onda da razume?

Trudim se da ucim dete da je matematika razumevanje,postupnost,ali kad njima nije stalo da deca nauce.:jok:

Bitno im je da im dodju na casove.

A ja za casove ne dam ni dinar.

Izmenjeno od strane člana stiklica

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

eheh, i deca samo gledaju kako da se zezaju na casovima, ni oni ne zele ista da nauce...

kako onda naterati 30 dece da za 45 min shvati gradivo...

ja uvek branim nastavnika, ma kako nesposobni bili!

:uredu:

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Prokleta bila, evo bas sad razmisljam, poslije ucenja s mladjim burazom.

Skratila mi je zivot da 10 godina najmanje i sto je najgore zbog nesposobne profesorice koja je radila i ucila sve, sam matematiku ne. Koja me zbog mog izgleda ''zezala'' u zdrav mozak (da ne psujem)i vrjeme gimnazije pretvorila u pakao. Odlican djak, sa (jedva) dvicom iz matematike. I kad neko kaze, da uvijek brani profesore, dodje mi da povratim veceru sto sam malo prije jela jer nitko ne zna kakva gamad postoji i kako djeca pate zbog takvih kretena sto ne zasluzuju naziv nekoga ko VASPITA I UCI.

Pfuj, kad se samo sjetim, a usla sam na gimnaziju sa zeljom da studiram matematiku, a izsla sa zeljom, da nikad vise ne vidim ni a, ni b, ni sinus, ni bilo sta drugo. Kad sam se upisivala na studij Germanistike, moje prvo pitanje je bilo: ''Jel imam i casove matematike?'' i kad je gospodja rekla da nemam.. ''Ma pisi tamo Orion Lady, odma!''

Mozda moj odg. i nema bas veze sa samom temom al je dio skolovanja jer bezbroj ljudi prodje kroz takve gluposti i ne samo kod matematike. Zbog takvih gluposti ja sam zamrzila omiljeni predmet i kol'ko god se trudila i ucila, nije to to. Nazalost.

neobarocco se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napisano · Prijavi poruku

Da li je to iz nekog filma Montija Pjatona, ili iz nekog dramskog teksta Ežena Joneskua? U svakom slučaju, duhovito. Bar meni. :)

vesticara se sviđa ovo

Podeli ovu poruku


Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Napravite nalog ili se prijavite da biste komentarisali

Morate da budete član da biste komentarisali

Kreirajte nalog

Napravite nalog na našem forumu. Veoma je jednostavno!


Registrujte novi nalog

Prijavite se

Već imate nalog? Prijavite se ovde.


Prijavite se odmah