Sign in to follow this  
Followers 0

Problem iz matematike

18 posts in this topic

Posted (edited) · Report post

Morala sam da postavim ovo kao temu jer i ja ne znam kako je dobila ovo resenje.

(2b)²=a²+b²

4b²-b²=a²

3b²=a²

a=\/3b²

a=b\/3

O=(\/3 + 1)

O=2a+2b

\/3 + 1 = 2b(\/3+1):blink::blink:

Evo ovaj deo mi nije jasan kako umesto a zamenjuje obim.

Samo da kazem \/ je KOREN

Ako neko zna......

nastavak zadatka je ovako....

2b=\/3+1 / \/3+1

2b=1

b=1/2

a=1/2\/3=\/3 / 2

Edited by stiklica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Možda bi mi i bilo nešto jasno kad bih znala kako glasi zadatak i šta se traži, ovako :jok:

Goga likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

JA sam pisala malo na brzinu

Trazi se povrsina.

Ali meni nije jasno kako je dobila A i B iz Obima?

A opet pomocu Pitagorine teoreme

C²=a²+b²

(2b)² =a² +b²

O=\/3+1

P=?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Jasno mi je kako je dobijeno "a". Ako je u zadatku dat obim, onda nije problem izračunati ni "b". Samo se uvrsti u formulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Jasno i meni kako je dobijenoA.

Ali ako je a=b\/3

Onda po formuli ide....

o=2(b\/3) + 2b

Ako zamenimo obim.....

\/3+1= 2(b\/3) +2b

JEl tako???

A nastavnica ubacila umesto A obim i dobila1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Morala sam da postavim ovo kao temu jer i ja ne znam kako je dobila ovo resenje.

(2b)²=a²+b²

4b²-b²=a²

3b²=a²

a=\/3b²

a=b\/3

O=(\/3 + 1)

O=2a+2b

\/3 + 1 = 2b(\/3+1):blink::blink:

Evo ovaj deo mi nije jasan kako umesto a zamenjuje obim.

Samo da kazem \/ je KOREN

Ako neko zna......

nastavak zadatka je ovako....

2b=\/3+1 / \/3+1

2b=1

b=1/2

a=1/2\/3=\/3 / 2

sad sam uradila i ne znam sta ti tu nije jasno:blink:

dato ti je da je obim 2a+2b

dakle O=2a+2b

vec si izracunala da je a=bV3

sad samo zamenjujes:

O=2a+2b

kako je O=V3+1,onda zamenjujemo:

V3+1= 2a +2b

i opet zamenjujemo a sa bV3,pa dobijamo

V3+1= 2[bV3] + 2b

V3+1 = 2bV3 + 2b

kako je 2bV3 +2b isto sto i 2b(V3+1),onda

V3+1= 2b(V3 +1)

nepoznato nam je 2b

dakle 2b= V3+1 / V3+1

sledi da je 2b = 1

b= 1/2

vracamo se na pcetak,gde je a=bV3

zamenjujuci,dobijemo da je

a=V3/2

ne znam kako drukcije da objasnim

zamenjujes podatke i dobijes prakticno jednacinu sa jednom nepoznatom,pa je onda lako uraditi je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

WOW bravo.

Taj deo nije mi bio jasan

kako je 2bV3 +2b isto sto i 2b(V3+1),onda

V3+1= 2b(V3 +1)

Hvala.

Mene je bunilo jer nisam obracala paznju a ona preskocila ceo red da bi deci bilo jasnije.

A i meni.

Edited by stiklica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Dok sam ja isla u skolu isli smo korak po korak,da bi razumeli.

Sad je fora ko razumeo ko nije neka ide kuci i neka rade mama i tata.

Priznajem nesto sam i zaboravila,pa mi treba malo vremena da se setim.

Hvala na pomoci.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

prvo,gradivo je obimnije nego sto pamtim drugo,ni kadar vise nije isti,mislim u nekom pedagoskom smislu

trenutno radim matematiku s klincem koji je sedmi razred

jos uvek mi je to sve smesno,i Pitagora,i polinomi,i operacije s korenovima

mislim da cu moci da ga pratim u tome do sredine Gimnazije makar,a ako krenem s obnavljanjem funkcija,integrala i diferencijala,profesori nece videti moj dinar za privatne casove nikad

poenta je da detetu treba ukazati na nekoliko stvari:

1.urednost u pisanju (i insistirati na tome,maksimalno)

2.vaznost redovitih domacih zadataka

3. zadatak se radi ponovo i ponovo i ponovo sve dok mu ne bude jasan postupal

4.obavezno nacrtati sliku (u slucaju Pitagore) jer je na slici sve sto se trazi

nije poenta insistirati na ucenju napamet formulA,nego na njihovom izvodjenju logickim,postupnim putem

matematika je jedina stvar uz koju sam mogla da se zaludim satima,dok sam bila Gimnazijalac....sve ostalo suvoparno bubanje me umori,a uz matematiku prodje nekoliko sati dok trepnes....

da sam ja prof,zacinila bih pojedine oblasti i nekom zanimljivom pricom o cuvenim matematicarima koji su otkrili to nesto u matematici

deca pamte takve stvari,zainteresuju ih:)

Adrijan and CyberQrva like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Ma nije meni problem matematika.Sem sto sam veceras ublokirala:kez:

Ali mi je problem ....stigla nova nastavnica.

Mnogo toga napisano a mnogo toga nenapisano.....

Koja u prvom casu Pitagorine teoreme zadala i upisanu i opisanu kruznicu i visinu i puno nabacanih formula neki polusazvakanih zadataka.

Kod opisane kruznice crtali slobonom rukom.

Kako da joj bude jasno ako ne shvati smisao je matematike tacnost , kako onda da razume?

Trudim se da ucim dete da je matematika razumevanje,postupnost,ali kad njima nije stalo da deca nauce.:jok:

Bitno im je da im dodju na casove.

A ja za casove ne dam ni dinar.

Edited by stiklica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

eheh, i deca samo gledaju kako da se zezaju na casovima, ni oni ne zele ista da nauce...

kako onda naterati 30 dece da za 45 min shvati gradivo...

ja uvek branim nastavnika, ma kako nesposobni bili!

:uredu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Prokleta bila, evo bas sad razmisljam, poslije ucenja s mladjim burazom.

Skratila mi je zivot da 10 godina najmanje i sto je najgore zbog nesposobne profesorice koja je radila i ucila sve, sam matematiku ne. Koja me zbog mog izgleda ''zezala'' u zdrav mozak (da ne psujem)i vrjeme gimnazije pretvorila u pakao. Odlican djak, sa (jedva) dvicom iz matematike. I kad neko kaze, da uvijek brani profesore, dodje mi da povratim veceru sto sam malo prije jela jer nitko ne zna kakva gamad postoji i kako djeca pate zbog takvih kretena sto ne zasluzuju naziv nekoga ko VASPITA I UCI.

Pfuj, kad se samo sjetim, a usla sam na gimnaziju sa zeljom da studiram matematiku, a izsla sa zeljom, da nikad vise ne vidim ni a, ni b, ni sinus, ni bilo sta drugo. Kad sam se upisivala na studij Germanistike, moje prvo pitanje je bilo: ''Jel imam i casove matematike?'' i kad je gospodja rekla da nemam.. ''Ma pisi tamo Orion Lady, odma!''

Mozda moj odg. i nema bas veze sa samom temom al je dio skolovanja jer bezbroj ljudi prodje kroz takve gluposti i ne samo kod matematike. Zbog takvih gluposti ja sam zamrzila omiljeni predmet i kol'ko god se trudila i ucila, nije to to. Nazalost.

neobarocco likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Da li je to iz nekog filma Montija Pjatona, ili iz nekog dramskog teksta Ežena Joneskua? U svakom slučaju, duhovito. Bar meni. :)

vesticara likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0