Jump to content

Električni automobili


Recommended Posts

Gledam danas pregled dva interesantna automobila kompanije Tesla motors, i oduševim se. Prvi, sportskog tipa, Tesla Roadster, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3.7 sekundi i u tome je u rangu sa najpoznatijim markama poput Ferarija i Lambordžinija. Drugi (Model S) je kupe i osvojio me na prvi pogled. Modernog dizajna, prijatne unutrašnjosti, sa ogromnim displejom sa svim potrebnim informacijama, sa jednim punjenjem koje traje tri sata prelazi preko 250 milja... ne znam šta bi normalnom vozaču još bilo potrebno. Brzina je ograničena na 125 milja na sat, što je i više nego dovoljno. Ako ikad budem kupovao automobil, električni će biti moj prvi izbor. Mislite li da je došlo vreme da čovečanstvo zada konačni udarac naftnom lobiju?

Evo i videa za Tesla Roadster:

Link to post
Share on other sites

kada naftni lobi bude na gubitku, on ce prebaciti svoj kapital u sferu elektricne energije...

ma sve to sa elektro pogonom je prica kao sto je prica i za solarne konvektore. ako dobijete stimulaciju drzave, islpati vam se... inace tesko...

ne znam koliko kosta jedno punjenje na 300 milja, ali verujem da bi debelo zagazili u crveno kod elektrodistribucije.

Link to post
Share on other sites

Tu se slažem, zato sam rekao da ostaje faktički jedino pitanje dužina trajanja baterije. Mislim da je ova sa videa sasvim dovoljna za svakodnevnu neometanu upotrebu za prosečnog vozača - napuniš ga tokom noći i bez problema voziš ceo dan po gradu. Ne zameri što slepo branim koncept, ja sam oduševljen ovim automobilima. :kez:

Link to post
Share on other sites

Fauste, stvar je samo u količini. Kvantitet je jedino što može da pojeftini bilo koji proizvod. Kada se odluče da je vreme da struja zameni naftu, sve kockice će da se slože. Veruj, i danas je vreme punjenja prihvatljivo za većinu smrtnika. Baš me briga ako traje celu noć. A za punjenje na putu relativno lako mogu da se uvedu stanice koje bi menjale akumulatore, pune za prazne i doplatu. To već eksperimentalno funkcioniše. Što se tiče kapaciteta baterija, pa ni motori na benzin ili dizel nisu bili pre desetak godina efikasni kao danas, a da ne pričamo o početcima motorizacije. Da, a koliko je tek onda bilo benzinskih pumpi? Pa to ipak nije bio motiv da se ne krene u iskorišćavanje potencijala OTO, dizel i venkelovih motora.

Samo je pitanje volje (čitaj "materijalnog interesa") velikih budža!

Link to post
Share on other sites

zar je vasa energetska mreza toliko jaka, da cete sistem napuniti za jednu jedinu noc?

opet pitam, cime cete grejati kabinu na -20 C?

ok, imate vi elektricno vozilo, sta cemo, kada bude cela ulica imala? odakle ce doci sva ta struja?

da, doci ce, kada nafta bude mnogo i mnog puta skuplja od danasnje cene... sto ne znaci da ce se vozikati jeftino! vozili ste dizel vozila jeftino. da li je ona danas jeftina? vozili ste kola na gas... koliko ce jos to biti jeftinije? motori sa boljim stepenom iskorescenja se ne prave zbog ustede, vec zbog EU propisa jer drzava moze delimicno da regulise trziste. ipak je to i moda, prestiz... dok elekticna kola budu prestiz, ona ce biti uvek i skuplja za voznju od obicnih vozila...

ma sve je to vrlo slozeno, i ne zaboravljajte da je benzin opterecen porezom! gubitak poreza ce se nadoknaditi drugim nacinima. ako ne na vozilu, onda na putarini, registraciji, itd.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

zar je vasa energetska mreza toliko jaka, da cete sistem napuniti za jednu jedinu noc? odakle ce doci sva ta struja?

Istražio sam malo:

Mini E za potpuno punjenje zahteva 22 kWh, po ceni od 6.83 dinara = 150 dinara čime može preći 100 milja. To je 1.5 dinar po milji pređenog puta, odnosno manje od dinar po kilometru.

GM/Saturn EV-1 (mnogo stariji model od minija) se može napuniti za 5 sati i pritom troši 6 kW po satu. To je ukupno 30 kWh = 204 dinara.

Dakle, voziti na struju je 5-10 puta jeftinije nego na klasičan način, a za punjenje se ne troši jako mnogo struje. Tako da je jedina stvar koja sprečava širu upotrebu električnih automobila samovolja čelnika naftnih kompanija. Kod nas i infrastruktura, da bismo imali gde napuniti automobil, ali to se relativno lako rešava.

Link to post
Share on other sites

Nema tu naftaske zavere, cena je presudna, elektromobili su skupi i prilikom kupovine, a Srbija nema dovoljno struje (na jesen nam predvidjaju restrikcije). Trend zadnje dve godine na zapadnoevropskom trzistu je da se prodaja elektromobila smanjuje i proizvodjaci automobila smanjuju troskove za razvoj istih.

Racunica ti je donekle OK, medjutim naftno gorivo je opterecen raznim porezima i nametima. Upotrebu (potrosnju) puteva, ukoliko je ugradjena u cenu tecnog goriva, drzava ce prebaciti i na elektrovozila (u susednoj Madjarskoj ti na pr. voznja vozila na sopstveno ulje iz friteze se racuna utajom poreza!!!).

Link to post
Share on other sites

Ne bih ja tu upotrebio reč zavera, oni samo prate profit koji im nafta donosi. U današnjoj verziji kapitalizma sasvim je prihvatljivo, pa čak i poželjno zanemariti opšte dobro zarad lične koristi. A kad imaš mnogo novca, imaš i sasvim dovoljno uticaja da svoju korist nametneš kao opšte dobro. To za ulje iz friteze jasno pokazuje kako se taj uticaj ostvaruje.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Vest od prošle godine ali nisam se setio ranije da je šerujem. Šteta  baš, lik ima garažu odmah do ćaletove i znam da je dosta dugo radio na autiću baš u toj garaži :)
 

Pančevac odustao od svog električnog automobila
Autor: Aleksandra Petrovski
Nebojša Matović kaže za MONDO da je nakon što je od Agencije za bezbednost saobraćaja dobio odgovor čekan dve godine, odustao od projekta u koji je uložio četiri hiljade evra i nekoliko godina truda.
foto610.jpg

Pančevački inženjer Nebojša Matović je za svoj diplomski rad odlučio da u polovnog "pežoa 205", koji je kupio za 1.000 evra, umesto benzinskog ugradi motor na električni pogon. Uložio je još tri hiljade evra i dve godine truda I napravio vozilo čijih 100 pređenih kilometara košta 14 dinara, međutim onda su počeli problemi sa birokrarijom.
Kako tvrdi, iz Agencije za bezbednost saobraćaja su mu tražili i potvrdu proizvođača da mu dozvoljavaju da prepravlja njihovo vozilo, što je Nebojša uspeo da nabavi iako je on preuredio automobil za sopstvene potrebe, o čemu postoji njegova pisana izjava. 


"Sada mi traže da im je još jednom pošaljem jer su je verovatno izgubili. Poslao sam im zahtev za ispitivanje tri puta, nisu mi se javljali. Politika njihove Agencije je da ne prima stranke pa sam morao preko telefona, mejla i pisama da ih kontaktiram. Kada sam im poslao zahtev četvrti put odgovorili su mi i zahtevaju brdo neispunjivih uslova", ispričao nam je Matović. U utorak mu je konačno posle skoro dve godine stigao odgovor iz Agencije za bezbednost saobraćaja nakon kojeg je definitivno odlučio da odustane od svog projekta.
"U tom odgovoru mi zahtevaju da ispunim uslove koje ni najmodernija fabrika automobila u svetu ne može da ispuni, traže mi da ponovo uradim ispitivanje automobila iako sam sva ispitivanja obavio u zvaničnoj laboratoriji AMSS. AMSS je takođe napravio električni automobil, oni kažu prvi u Srbiji samo ne znam na osnovu čega su prvi, nisu čak ni drugi, možda su dvadeseti, i zanima me kako će ih oni ispuniti kada je to na žalost nemoguća misija samo u našoj državi", rekao je za MONDO Nebojša Matović i dodao:
"U svim normalnim zemljama ovakvo ispitivanje se obavi za nekih sat vremena i potpuno je jednostavna i veoma jeftina procedura. Zvanično odustajem od projekta, nismo mi spremni za napredak. Nemam više snage, niti volje da se borim".
Matić je istakao da ima više pitanja na konto odgovora agencije, ali da niko nije odgovarao na njegove telefonske pozive.
"Inače imam javno obećanje ministarke Zorane Mihajlović da će mi pomoći da registrujem auto jer kako ona kaže to je prosto dobro. Ja ne tražim ništa, nikakvu pomoć nisam dobio, niti tražio. Zahtevam samo da se moje vozilo registruje sa uslovima koji se svuda u svetu traže, a ne da izmisljaju nove. Nadam se da će ovo narod čuti i pomoći mi u ovom cilju da pokažemo svetu da i mi umemo nešto da napravimo što se svuda odavno propagira i maksimalno podržava", rekao je Nebojša Matović i podvukao da je ovo njegovo poslednje pojavljivanje u medijima.
Prisetite se priče o Nebojši i njegovom električnom automobilu, nakon čega je na internetu pokrenuta i peticija.

mondo

 

 

Pederska zemlja ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...