Idi na sadržaj

Obrazovanje u Srbiji


Preporučene poruke

Ovo mu dođe pre 100 godina?!?!?! :)

A ovo mu dođe danas:

BEOGRAD - Ako učenik prepisuje, nastavnik treba da mu omogući da nastavi s radom, jer na taj način učenik pokazuje interesovanje i trudi se za svoju ocenu. Ako nastavnik vidi da se dva učenika tuku, može samo mirno da ih zamoli da prestanu, a nikako ne sme fizički da ih razdvoji. Drogiran i pijan učenik ne sme se uputiti kući, kao ni onaj koji nema udžbenik. Ovo nastavnici i učitelji slušaju na obaveznim stručnim seminarima koje, između ostalog, često plaćaju iz svog džepa u proseku od 3.000 do čak 10.000 dinara, jer lokalne samouprave koje su dužne da finansiraju seminare nemaju sredstava.

Nedodirljivi

G. R., nastavnik iz Vrnjačke Banje koji je pohađao obavezni seminar, kaže da se slušaju saveti po kojima su đaci potpuno nedodirljiv pojam, a nastavnici bez ikakvih prava.

- Ti predavači su uglavnom ljudi koji ni dana nisu proveli u učionicama, nego su pedagozi i psiholozi ili čak pravnici i ekonomisti koji su završili određenu obuku. Tako da se seminari svode na „prežvakavanje fraza“ koje su naučili na tim obukama i na prepisivanju prevaziđenih zakona - priča nastavnik koji je zbog straha od otkaza insistirao na anonimnosti.

Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika kaže da pravo na organizaciju seminara dobijaju pojedine, posebno uvezane grupe ljudi iz raznih profesija i to u veoma nejasnim okolnostima.

- Pohađanje seminara je veoma nakaradno. Moje kolege koje su želele da organizuju seminare nisu mogle da uđu u taj zatvoreni krug jer ih organizuju pojedinci koji često u svojim profesijama i nisu u kontaktu s decom. To mogu da budu psiholozi, pravnici, ekonomisti koji rade, na primer, kao direktori ili sekretari škola - priča Jankovićeva i dodaje da se seminari drže i na privatnim fakultetima.

Zavod bez odgovora

Ministarstvo prosvete saopštilo je da je za organizaciju seminara nadležan Zavod za unapređenje obrazovanja. Od njih do zaključenja broja nismo dobili odgovore na sporna pitanja.

ČINJENICE /Ovo slušaju nastavnici na seminarima/

- Ako dete prepisuje, treba mu omogućiti da nastavi s radom, ali ga zamoliti da prestane. Ako ne prestane, dozvoliti učeniku da prepisuje, jer na taj način pokazuje da zna gde se u knjizi nalazi gradivo. Strogo je zabranjeno učenika koji prepisuje kazniti smanjenom ocenom ili jedinicom.

- Učenik može da poništi svaku ocenu koju dobije - na seminarima se savetuje da se učeniku koji poništi ocenu na ispitu koji usledi da bolja ocena, jer treba podržati to što se učenik bori za svoju ocenu.

- Ako jedan učenik zlostavlja drugog, po zakonu se ne sme premestiti u drugu školu, pa čak ni u drugo odeljenje bez saglasnosti roditelja koja obično izostane. Praktično, žrtva je prinuđena da celo školovanje trpi zlostavljanje, ili da se još više ponizi i traži da se sama premesti.

- Ako učenik prospe vodu, sok ili baci smeće na pod škole, ni pod kojim uslovima mu se ne sme reći da to podigne ili počisti jer je to eksploatacija dečje radne snage.

- Ako nastavnik ili policajac vide da učenik prodaje ili konzumira drogu, ne sme da ga pretresa, niti da mu izvadi drogu iz džepa. Takođe, drogiran i pijan učenik ne sme se uputiti kući jer je osnovna škola obavezna i svako ima pravo da pohađa nastavu.

Jes' da je izvor diskutabilan (Kurir), ali... :beyond:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • Odgovori 65
  • Otvoreno
  • Poslednji odgovor

Članovi sa najviše poruka u ovoj temi

Članovi sa najviše poruka u ovoj temi

Popularne poruke

Мене скроѕ неинтересује šто је министарство одлу чило да дегради ра Српски јеѕик. пашта ако proмашиш писмо? или се пише паш та? ни је ни битно, бажно је да ја знам да говорим. пашта ако направиш право

Čuo sam jutros na radiju tu vest i bez obzira koliko sam puta do sada bio neprijatno iznenađen i ovaj put nisam mogao da verujem. Užas. Majku im jebem!!! :zid:

Zakačene slike

Ne bih trebao da lupetam nešto na ovu temu jer nemam baš neke čkole, ali sam svakako zabrinut gde ide ovaj sistem, ne bih sada da psujem. :roll:

Razume se da svi treba da imaju neka prava, ali kok je sve krenulo, ima deva da nose noževe na času i da ubadaju nastavike kad im je dosadno, a da se nastavnik ne buni, da mora da ostane živ do kraja časa,i na kraju časa pre nego što umre, izvini se učenicima što neće moći da ga bodu i sledeći čas. Preterao sam?..mislim da nisam.. :cesces:

E sada..ima tu jo jedan veći problem, ili još bolje da ga nazovem uzrok, a ja volim da ga nazovem ''kućno vaspitanje''. Danas roditelji jako malo posvećuju vremena vaspitanju svoje dece, ili zato što nemaju vremena (jer je radno vreme po firmama retardirano), ili zato što su se uzeli jer je mala zatrudnila a ''nije 'tela'' pa su oboje nezadovoljni životom i onda jelte, ko će još sad i brinuti o detetu. Čast izuzecima, njima svaka čast.

Ima svega po malo.

A što se tiče ovih testova, deluju lako ali ja zaista nisam stručan da govorim o tome jer kao što rekoh, nisam učio neke čkole, mada i ovo malo pre je verovatno glupost, jer nemam dece pa ne znam o čemu priča. Sve je moguće, ali..ne tvrdim ništa, samo kažem :)

Izmenjeno od strane člana Mrak
Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Ovo nastavnici i učitelji slušaju na obaveznim stručnim seminarima koje, između ostalog, često plaćaju iz svog džepa u proseku od 3.000 do čak 10.000 dinara, jer lokalne samouprave koje su dužne da finansiraju seminare nemaju sredstava.

Izdvojih samo OVO zato što je ovo potpuna istina.

Sa druge strane Ministarstvo pritiska da za 5 godina sakupite 120 bodova stručnog usavršavanja. Seminari najčešće nose 8 (jednodnevni), 16 (dvodnevni) ili 24 boda. Što znači da godišnje moraš završiti od 2 do 3 seminara kako bi pratio prosek.

Autori seminara konkurišu na dve godine na konkursu pri Zavodu za unapređenje obrazovanja. Razni teoretičari uspevaju da popune prilično komplikovan konkurs raznoraznim glupostima kao temama.

Sve ovo što piše dalje u tekstu je prilično tačno. Prava dece su podignuta na nivo "zaštićenih životinjskih vrsta" dok su obaveze potpuno gurnute u drugi plan.

U slučaju da imate agresivno i opasno dete po okolini NIKAKO ga ne smete ni taknuti da bi ga obuzdali. Čak ni jako zagrliti da bi ga "odneli ili odveli" u neki prostor gde neće moći nikog da povredi. Mislim, možete vi to, ali možete lako biti prijavljeni za fizilčko nasilje prema detetu.

Ne smete malom prvaku recimo pomoći da se upaše, kada mu garderoba "izleti" iz pantalona...jer ako vas vidi neki roditelj bez problema vas može prijaviti za seksualno uznemiravanje. Ne smete detetu reći NIŠTA što bi se moglo protumačiti kao verbalno nasilje...

I da...ako se dvoje biju...ne smete uleteti izmedju njih i fizički ih razdvojiti jer opet možete biti prijavljeni za fizičko nasilje.

Svaka povreda deteta u školi može biti povod da roditelj tuži školu i da škola nema NIKAKVE šanse da taj spor dobije, pa sve i da je nastavnik bio na dva metra od deteta, a ono u igri sa drugarima palo i recimo povredilo arkadu koju treba ušiti...a roditelj po tužbi dobije lepu svotu novca.

Da stvar još bude gora, doktori po domovima zdravlja savetuju roditelje da TO urade.

Svaki roditelj može podneti anonimnu prijavu po čemu god želi, što je ok ako je prijava osnovana i TO zaključi inspekcija koja je DUŽNA da izadje po svakoj prijavi. Ali problem nastaje ako je prijava neosnovana, jer roditelj za TO ne snosi nikakve posledice i za neko određeno vreme može OPET podneti prijavu po nekom drugom osnovu.

Deca su i dalje divna, većina roditelja i dalje ok...ali onaj mali procenat ludaka maltretira nastavnike i ostatak dece.

Takvo dete, problematičnog ponašanja, NE MOŽETE prebaciti u drugu školu kao deo vaspitne mere bez saglasnosti roditelja....

I tako...ima toga još...

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Sklopom okolnosti ove godine bila sam u komisiji za akreditaciju seminara.

Znam kako je izgledao odabir seminara koji su konkurisali za dobijanje akreditacije.

Doduše, ja sam bila u komisiji za predškolce i moram priznati da je i tu bilo "svega i svačega"...

Dobro, na nama je bilo da pažljivo pregledamo i odaberemo ono što smatramo korisnim a da odbacimo ono što mislim da je "nebuloza"..a bilo je i toga-moram priznati.

Ono što hoću da napomenem jeste da prosvetna od nas traži da skupimo 12o bodova u 5 godina, ali to nije pod obavezno. Niko ali baš niko te ne može naterati da ideš na seminar koji je po sopstvenoj proceni totalno beskoristan.

Ako ti plati ustanova, ideš jer je džabe pa dobro došli bodovi, ali ako ga ja plaćam, onda JA biram.

Uvek možeš da kažeš da nemaš para za seminar.

To je ono što je "opravdano". Zato se u te bodove uračunavaju i koje kakve tribine, predavanja i slično. Jeste da je to 2 po 2 boda...ali bitno je da ne "stoji na nuli". Po tom sledi provera da li ti je nuđeno od strane firme besplatan seminar. Ukoliko ti je ponuđeno a ti ga odbio, tu nastaje problem...

Nemam 120 bodova iako je "stigla tačka" na petu godinu.

Niti ću ići na seminare koje sam već slušala samo da bi imala broj bodova.

Shvatili su to u ministarstvu pa sad gledaju i malo više unazad a ne samo proteklih 5 godina.

A sad malo o članku.

Na žalost sve je tako kako piše kada se govori o vladanju đaka u školi.

Tužno, jadno i ...ne postoje reči kojima se situacija u školi može opisati.

Zato mislim da je moj posao ipak lepši i lakši.

Još uvek mogu da "oblikujem ponašanje dece" no onog momenta kada deca odu od nas, nastaje tuga i prestaje briga o deci.

Mi ih bukvalno gledamo 8 sati!! Znamo šta im koji pokret znači...šta su naumili da urade, da kažu...škole to nemaju. Retko koji prosvetar zaista poznaje dete. Oni znaju samo jačinu i količinu dečijeg znanja. Sve ostalo je nepoznanica za njih.

U celoj priči nedostaje, što reče Mrak-kućno vaspitanje!!!

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Nemam reči za mnogo toga. Između ostalog danas priča ide ovako:

"..nema veze što je relativno dobro uradila test, bitno mi je da ima broj bodova za makar za "Lazinu" a posle ću da nađem vezu da je prebacim u "Isidoru"..Ne znaš ti koji je to stres!!!"

:ajme: :ajme:

-Pa ako ti nema ni za Lazinu gimnaziju šta će onda u Isidori?!! Jeste JA ne znam kakva je to muka. Moja deca nisu imala taj stres! Samo tvoje dete ima stres! Kako da ne...

"Da ali ....."

-Nema ali! Svaka generacija ima svoje poštekoće. Vama sad ovako, nama je onda bilo onako...sve je to isto. Kada dete uči ona nema muke. Mora da se zna i to je tako i gotovo. Kada mu se ocene iskukaju onda nastaje ta "vaša muka"!

Znači samoživosti roditelja nema kraja!!! Nisu deca kriva, krivi su roditelji koji od svoje dece prave gotovane.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 1 mesec kasnije...
  • 1 mesec kasnije...

A u međuvremenu... http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?yyyy=2014&mm=08&nav_id=893054 ...selo gori, a baba se češlja.

 

Nagomilane probleme u našim školama donekle bi mogao da reši potpuno novi zakon o udžbenicima, koj se priprema, čijom primenom bi se smanjio broj knjiga za svaki predmet, ali kojim se planira i uvođenje elektronskih udžbenika kao i unošenje novih podataka svake godine, umesto knjiga koje đaci sada koriste i po 20 godina.

 

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 1 mesec kasnije...
  • 4 meseci kasnije...

Sad kad nisam pala sa stolice :wtf:

 

Pitanje za osnovce: Koliko ste kreativni u seksu? Psiholog: Greškom sam poslao pitanja

 

sex_zps47ihylry.jpg

 

Učenici osmog razreda OŠ “Prva vojvođanska brigada” u Novom Sadu dobili su od školskog psihologa Srećka Lazića test koji je sadržao pitanja o njihovom seksualnom životu.

Lazić kaže da je za profesionalnu orijentaciju učenika koristio test čuvenog psihologa Tonija Buzana, ali da je zaboravio da izbaci ova pitanja.

- Ona nisu bitna za profesionalnu orijentaciju, niti su uopšte primerena njihovom uzrastu. Testove sam poslao učenicima mejlom, ali je samo njih četvoro odgovorilo. Verujem da ostali nisu ni pogledali test, jer ne proveravaju mejlove. Odmah sam zvao roditelje i izvinio im se zbog greške - kaže Lazić.

Direktor škole Dušan Kosanović kaže da će psiholog biti opomenut i da se ovo ne sme ponavljati. Tvrdi da će biti i kažnjen, ali ne prestrogo, jer greška nije namerna.

Test namenjen profesionalnoj orijentaciji sadržao je 16 konstatacija o seksu poput „sasvim sam nesputan u svojim seksualnim aktivnostima”, „održavam fizičko zdravlje da bih bio privlačan partneru”, „smatram da je seks glavni i važan deo mog života”... Trebalo je da đaci da ocene tačnost konstatacija od 1 do 10.

Učenici su bili zbunjeni, pa su se ne znajući šta da odgovore obratili su roditeljima.

- Bila sam šokirana. Kao odrasloj ženi bilo bi neprijatno da me neko pita imam li različite seksualne fantazije - kaže jedna od majki.

Jelena Desnica, predsednica Saveta roditelja, kaže da su je roditelji zvali da hitno reaguje.

- Mi smo spremni na saradnju, ali pitanja nisu primerena učenicima osmog razreda - kaže Desnica.

Iako je psiholog greškom poslao pitanja, to ga ne amnestira u potpunosti jer, kako kaže Marija Zotović, profesor psihologije na Filozofskom fakultetu, za sva pitanja koja su upućena deci psiholog mora tražiti saglasnost roditelja.

 

izvor:  Blic

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

SPREMITE REČNIK I MARAMICE ZA PLAKANJE: Kako bivši BK Univerzitet reklamira svoje studije

27.01.2015. 13:33  AUTOR: M. L.

Ako ne znate šta je “svekoliki sveobuhvat”, “implikujuća kritičnost” ili “embrionalno–pojmovno”, dobro udahnite (i pripremite rečnik) pre nego što nastavite da čitate ovaj tekst. To je tek deo jezičkih “ukrasa” kojima Alfa Univerzitet, bivši BK, kiti jedan od svojih novijih studijskih programa.

Opis fakulteta na Alfa Univerzitetu teško je razumeti bez rečnika
Reč je o, kako se navodi na sajtu, studijskom programu KULTUROLOGIJA I KOMUNIKO-LOGIJA. Nedavno je otvoren na Fakultetu za ekonomiju i političke nauke (FEPN) Alfa Univerziteta, a njime rukovodi dr Blažo Perović, poznatiji kao kandidat za predsednika Srbije ispred JU bloka 1997.

 

Evo kako izgleda Perovićev program:

 

“Studijski program KULTUROLOGIJA I KOMUNIKOLOGIJA, utemeljujući se, uz odgovarajući program EKONOMIJA, kao jedan posve originalan, atraktivan i kritički intrigantan, FEPN - FAKULTET ZA EKONOMIJU I POLITIČKE NAUKE, polazi (insistirajući na par predmetnih specifikuma), koji su „semenište“ njegove dalje – III i IV godina, master i doktorske studije – posve autentične i produktivne artikulacije) – od, uglavnom, zajedničkog, temeljišnog, dvogodišnjeg programskog korpusa „otvarajućih“ predmeta (daljih) studija ekonomije, odnosno, kulturologije i komunikologije.”

 

Niste razumeli? Možda će vam sledeći pasus pomoći.

 

“Elem, in medias res, završne godine osnovnih studija, master i, kasnije, doktorske studije – artikulisane su i konceptualno strukturirane tako da, svekolikim sveobuhvatom, insistiraju na svemu što je relevantno za, kompetentnošću, eminentno profesionalan i, implikujućom kritičnošću, visoko moralan, objektivnošću, civilizacijski produktivan, te i istorijski opravdan, studij KULTUROLOGIJA I KOMUNIKO-LOGIJA.”

 

A šta se sve uči na ovom programu?

 

“Konsekventno, na svim nivoima studija, inkorporirano je, enciklopedijski, sve što treba reći, saznati i pamtiti o svemu što, s punom kompetencijom, valja naučiti i profesionalno pronositi; ali, istovremeno, definiciono je eksponirano i desetak, sintagmo-retorički, posve originalno formulisanih predmeta, koji (bez ikakvih „lebdećih“ pretenzija i lažne skromnosti) dramatično nadilaze konvencionalnu jalovost i „civilizacijsku“ sklerotičnost „sličnih“ naučno-nastavnih definicija i sadržaja predmeta iz oblasti žurnalizma i kulturološki „aranžirane“ komunikologije!?!”

 

Embrionalno–pojmovno ili rodoslovno-genealoški?

“Zbog efektnosti sažetog izlaganja relevantnog, deduktivno ćemo saopštiti suštastvo onoga što studijskim programom KULTUROLOGIJA I KOMUNIKOLOGIJA – nudimo, hoćemo i možemo.
Uprkos činjenici što ove školske godine počinjemo s nastavom na prvoj godini osnovnih studija i jedinoj godini master studija – zbog efektnije preglednosti i odgovarajuće saznajnosti, prezentiraćemo četvorosemestralni artikulum doktorskih studija (iako ćemo s njihovom realizacijom, iz proceduralnih razloga, početi nešto kasnije), jer, svi predmeti u tom korpusu sabrani, embrionalno – pojmovno ili rodoslovno-genealoški, inkubirani su u predhodećim nivoima studija.

 

I baš kao što kažu, posve sigurno su “drukčiji od drugih”

 

“Dođite, upišite se na naš Fakultet, i uverite se zašto smo na najvišem nivou profesionalne kompetentnosti i, posve sigurno, originalniji i drukčiji od drugih!”

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 1 godinu kasnije...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...