Idi na sadržaj

Obrazovanje u Srbiji


Preporučene poruke

  • Odgovori 65
  • Otvoreno
  • Poslednji odgovor

Članovi sa najviše poruka u ovoj temi

Članovi sa najviše poruka u ovoj temi

Popularne poruke

Мене скроѕ неинтересује šто је министарство одлу чило да дегради ра Српски јеѕик. пашта ако proмашиш писмо? или се пише паш та? ни је ни битно, бажно је да ја знам да говорим. пашта ако направиш право

Čuo sam jutros na radiju tu vest i bez obzira koliko sam puta do sada bio neprijatno iznenađen i ovaj put nisam mogao da verujem. Užas. Majku im jebem!!! :zid:

Zakačene slike

Kaže jutros na Pinku neka faca iz ministarstva na pitanje da li je zadovoljan rezultatima testa: "Ja sam zadovoljan, ako su deca zadovoljna."!?!?!?!? :zid:

Pa pička ti lepe materine (izvini Veco), koji krasni onda i dajete testove jer deca bi bila najzadovoljnija da ih nema!!!

KRETENI!!!

KRETENI!!!

KRETENI!!!

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Sad sam cula, tj danas na poslu da su klinci na usb-u imali sve zadatke i resavali ih bez problema...

Jbg, kakva drzava, takva i matura...

Samo, sve ce se to jedared obiti nekome o glavu...

Najbolje bi bilo ukinuti to polaganje... ako nisu savladala gradivo tokom godine i pokazala deca da to znaju, nece ni taj test promeniti sliku o njihovom znanju...

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 8 meseci kasnije...

Haos u školama: Jedna dvojka briše i 10 "kečeva"!

Miljana Leskovac/Isidora Kranjčević | 14. 03. 2013. - 17:48h | Foto: RAS | Komentara: 418

Loše napisan pravilnik o ocenjivanju osnovaca doveo je nastavnike u situaciju da i onim učenicima koji tokom godine dobiju samo jednu dvojku, a ostale ocene u dnevniku su im jedinice, zaključuju prelazne ocene.

300328_osnovna-skola281212ras-foto-mitar

Čak i kad se nastavnici usude da pored silnih kečeva i usamljene dvojke zaključe jedinicu, odeljensko veće ili prosvetni inspektor uglavnom tu ocenu promene u prelaznu. Pravilnik Ministarstva prosvete je počeo da se primenjuje od kraja 2011, a nezadovoljstvo nemoćnih prosvetara kulminiralo je na republičkom seminaru za nastavnike matematike održanom 12. januara ove godine, kada je više od 500 njih zatražilo da se pravilnik promeni.

- Vođene ovim pravilom, mnoge moje kolege tokom prošle godine nijednom đaku nisu zaključile jedinicu. Uopšte nije precizno definisano koje znanje je učenicima potrebno da bi dobili prelaznu ocenu. Glavna odredba o ocenjivanju kaže da zaključna ocena ne može biti manja od aritmetičke sredine svih ocena. Ako đak, recimo, ima devet jedinica i jednu dvojku, aritmetička sredina je 1,1, a kako pravilnik kaže da zaključna ocena ne može biti manja od ovoga, mi mu moramo zaključiti dvojku. Ako to ne učinimo mi, onda će dvojku dati odeljensko veće - priča za “Blic” Ljubiša Dinić, nastavnik matematike u OŠ “Ćele-kula” u Nišu i dodaje da su čak i od predstanika Ministarstva prosvete na seminaru dobili signal da tako postupaju.

blic

Sjajno :lol:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Košarkaški klub otkazao utakmice zbog kečeva

15. mart 2013. 12:42 > 14:10

Košarkaški klub "Sava" iz Beograda odlučio je da do daljeg otkaže sve utakmice tog kluba zbog toga što veliki broj igrača ima nedovoljne ocene u školi. Trener kluba za MONDO objašnjava zašto je to urađeno.

v282346p0.jpg

Fotografija obaveštenja o otkazivanju utakmica danas je "prozujala" Internetom, pošto zvuči neverovatno da se i tako nešto dogodi u zemlji Srbiji.

Trener Miloš Ristić za MONDO kaže KK "Sava" radi program školovanih sportista kojima je škola na prvom mestu i da postoje već 13 godina.

Klub je otvoren zbog činjenice da je veliki broj naše dece išao u Ameriku da igra košarku i ide u školu jer adekvatni program kod nas nisu postojali.

U KK "Sava" imaju treninge pre i popodne sa profesionalnim trenerima, a oni konstantno proveravaju i ocene u školi i vladanje učenika.

"Trudimo se da budu što bolji - jedinice i dvojke se ne tolerišu. Ako hoće da se bave sportom moraju da shvate da imaju odgovornost", objašnjava Ristić.

Članovi kluba su deca koja pohađaju škole u svim krajevima Beograda, a nekoliko njih ima loše ocene.

"Smatramo da nisu razumeli važnost škole i došli smo na tu odluku da deca neće igrati. Zamolićemo Košarkaški savez da nam odlože utakmice od ponedeljka u nadi da će ih naši košarkaši u najskorije vreme sanirati", kaže trener.

___________________________________________________

Da li su ovo poslednji trzaji razuma na izdisaju ili iskra nade?!?

:hocemojos:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Eh, kolega Adrijane, kada bi tako svi radili kao taj klub, gde bi nam bio kraj :)

Međutim, sličnu priču ovoj sam čula i od kume,

pošto njen sin trenira košarku i ima 4 treninga nedeljno i jednu utakmicu,

da ju je nazvao pre par dana trener da se raspita o ocenama i njegovom ponašanju,

da li on stigne da nadoknadi sve gradivo i da li ona ima nešto da mu sugeriše.

Ona je prvo bila u šoku, a potom ga je pohvalila i bilo joj je drago što on

pored toga što je trener ne stavlja sport iznad škole i obaveza...

Mislim da ima nade dokle god postoje ovakvi ljudi :uredu:

Mada, ruku na srce, mnogo se teško pronalaze...

A za ovaj pravilnik što je kolega Turk prosledio sam i ja danas čitala

i nisam mogla da verujem u to...

ako je to istina, onda je celokupan školski sistem otišao uuuu... Honduras :dry:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 4 sedmica kasnije...

Наши основци најмање уче матерњи језик у Европи

Часови матерњег језика у Србији трају недељно у просеку 145 минута, а у земљама ОЕЦД 217 .

skola.jpg

Знање ђака се најбоље види на полагању мале матуре (Фото Д. Јевремовић)

Основци у Србији имају најмање часова матерњег језика у Европи, а слична ситуација је и са наставом математике, објавила је Унија синдиката просветних радника Србије у својој најновијој књизи „Ко и како вреднује образовање у Србији”. Према ПИСА информацијама, часови матерњег језика у нашој земљи трају недељно у просеку 145 минута, а у земљама ОЕЦД-а (Организација за економску сарадњу и развој) – 217. Такође, просечан недељни фонд часова математике износи 155 минута у српским школама, а 214 у државама ОЕЦД-а.

Оливера Крупеж, професорка српског језика и књижевности у ОШ „Милица Павловић” из Чачка и председница подружнице Друштва за српски језик и књижевност за моравички округ, каже да у нашим школама млађи основци имају по пет часова српског језика недељно, а старији четири, док ђаци у Француској имају 12 часова, а у Немачкој, Јапану, Шведској по девет часова матерњег језика. У Руској федерацији се кроз девет часова учи руски језик плус књижевност, ђаци у Словенији имају шест часова у првом, а седам у другом и трећем разреду.

– Занимљиво је да је наш наставни план из 1883. године предвиђао фонд часова српског језика примерен данашњим европским стандардима: 10 у првом разреду, осам у другом, шест у трећем и пет у четвртом разреду. Нажалост, приликом реформисања наставних планова и програма, из европских модела није преузето оно што је важан предуслов квалитетне наставе, него су копирани пројекти и активности који имају смисла само у оквиру одређених социјалних и образовних система – указује Оливера Крупеж.

Како појашњава, то значи да је приликом креирања нових наставних планова и програма, уместо да се фонд часова базичних предмета прилагоди европским стандардима, обим програма је знатно проширен у оквиру исте норме часова.

Професор др Александар Липковски, председник Друштва математичара Србије, каже да основци тренутно слушају четири часа математике недељно, док је у средњим школама ситуација различита и зависи од врсте школе и усмерења.

– У доста европских земаља ученици имају недељно четири или пет часова математике, тако да смо ми ту негде, мало испод просека. Некада смо имали пет часова, али је фонд смањен због увођења нових предмета – објашњава др Липковски.

35711i4pol01.jpg

По његовим и речима професора др Бранислава Поповића, Друштво математичара Србије би се свакако залагало за враћање пет часова математике у основним школама, када то не би значило додатно оптерећење ионако преоптерећених ђака.

– Садашњи фонд часова није довољан, то се најбоље види по успеху деце на малој матури. У средњим школама се трудимо да се задрже бар два часа математике недељно, иако је било иницијативе да се то смањи у здравственој струци, али тај предлог није прошао на Националном просветном савету – објашњава др Липковски.

Он каже да се математика у гимназијама природног усмерења у просеку учи 4,5 часова недељно, а у друштвеним 3,5. У средњим стручним школама је негде два часа недељно две године, а негде три часа све четири године.

Коментаришући податак да је просечан недељни фонд часова математике у српским школама 155 минута, а 214 у државама ОЕЦД-а, саговорници кажу да је заправо оптерећење наших ученика 180 минута, али да је ова рачуница изведена овако вероватно зато што наша школска година траје нешто краће.

Иако када се упоредимо са светом, подаци показују да наши ђаци немају довољно часова из базичних предмета, велики проблем у нашим школама јесте то што су ученици већ преоптерећени, како истиче и професор Липковски.

У протеклом периоду, у Националном просветном савету, телу које „аминује” наставне планове и програме, било је неколико иницијатива за смањењем броја часова појединих (не базичних) предмета, али се свака расправа завршавала тако што су представници друштава остајали чврсто ушанчени у ставу да је баш њихов предмет најважнији.

Професорка др Десанка Радуновић, председница НПС-а, више пута је на седницама истицала да је неопходно направити најрационалнији фонд часова, без обзира на то чија су радна места угрожена, јер у овом телу сва друштва имају своје заступнике осим деце.

– Уместо што свако гледа свој предмет, треба да се гледа колико су нам оптерећени ђаци, а оптерећенији су него студенти или запослени са пуним радним временом – став је професорке Радуновић.

Сандра Гуцијан

објављено: 09.04.2013.

____________________

Nešto razmišljam, da nisam promašio temu. Možda je ovo za "razum na izdisaju"?! :zid:

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Nešto razmišljam, da nisam promašio temu. Možda je ovo za "razum na izdisaju"?! :zid:

Upravo tako... Kao i vest da naši djaci neće učestvovati u PISA testiranju jer država (Ministarstvo prosvete) nije uplatilo potrebnu kotizaciju. A možda su to i namerno uradili jer su na prošlom testiranju naši djaci imali jako loše rezultate.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Nisam baš bila sigurna gde bi stavila ovu fotografiju, pa se odlučih za ovu temu.

Naravno podsetilo me na moje školovanja, poštovanja učitelja, nastavnika, profesora i uopšte škole kao institucije. Podsetilo me na jedno zdravije odrastanje. Ili mi se čini?

..a nije to bilo tako davno...

524242_10151873940144392_1214947046_n.jp

Izmenjeno od strane člana vesticara
Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 6 meseci kasnije...

Simpatičan članak o poslu koji prati sve koji rade u školi.

Ne radim u školi ali ga ne bih menjala i mislim da je najlepši na svetu a nije nimalo lak. Pa evo, pročitajte!

Vaspitanje i obrazovanje dece, mnogi vide kao vrlo jednostavan zadatak pa se tako zasluge nastavnog osoblja često nastoje umanjiti. Da bi tome stala na kraj, jedna anonimna profesorica je odlučila metaforički pojasniti kako zapravo izgleda uobičajena profesorska radna nedelja. Kako bi objašnjenje bilo što plastičnije, svoje iskustvo profesorica je ponudila u obliku zabavne vježbe.

Svako ko misli da je nastavnički posao lak neka isproba sljedeću vežbicu.

Nađi vremena u jednom danu i sroči 4 govora, od kojih svaki treba ispuniti 45 minuta, o bilo čemu, u što se ti lično dobro razumeš. Pri tome uzmi u obzir da svoju publiku moraš zainteresiovati i motivisati na pažnju, slušanje, razumevanje i usvajanje tog svog govora. Naravno, treba da smisliš i nekoliko zanimljivih zadataka i aktivnosti koje će tvoju publiku podstaći na učestvovanje i interakciju.

Sutra ustani, pristojno se obuci i vozi po gradu 30 minuta do sat vremena, vrati se kući, upali televizor i pojačaj ga. Stani pred taj televizor i u 45 minuta ispričaj taj svoj govor i sve što si pripremio/la tako da govoriš glasnije od televizora. S vremenom postepeno pojačavaj televizor (jer učenička pažnja opada i postaju pričljiviji i nezainteresovaniji) te i dalje govori glasnije od televizora.

Usput naravno moraš pratiti sve što se na ekranu odvija i program koji gledaš. Kad god neko od ukućana prođe, ti odgovori smisleno na sva njegova pitanja i udovolji svim njegovim zahtevima.

Naravno, nemoj zaboraviti sve to vrijeme da budeš prijatan i smiren, sa osmjehom na licu kako bi pridoneo boljoj atmosferi u prostoriji.

Posle 45 minuta, napravi pauzu od 5 minuta, ali tada jako pojačaj televizor, kako bi dočarao odmor u školi. Po mogućnosti, neka tvoje dete nekoliko puta protrči pored tebe ili se potuče s bratom ili sestrom. Ti tada smireno i vešto reši tu situaciju, tako da svi budu zadovoljni.

Zatim vrati televizor na početnu stanje (glasnije od uobičajene), uzmi svoj drugi pripremljeni govor, zadatke i aktivnosti i ponovi sve u idućih 45 minuta. Opet isti odmor od 5 minuta, pa ponovno sve ispočetka, 45 minuta. To radi tako 4 puta zaredom.

Onda pozovi kod sebe komšinicu, s kojom imaš neki problem i provedi 45 minuta s njom, smireno i uljudno rešavajući taj problem, objašnjavajući kako i zašto je do njega došlo i predloži kako ga efikasno rešiti.

Kada završiš opet sedi u auto (ili u autobus) i vozaj se po gradu 30 minuta do sat vremena. Vrati se kući, malo se odmori (pitam se, hoćeš li upaliti televizor ili imati snage igrati se sa svojom decom), zatim sjedi i pripremi 5 novih govora za sutra.

Ponovi ovu vežbu 5 dana zaredom pa mi se javi i reci da li još uvek veruješ da je naš posao lak.

Eto, to ti je profesorska radna nedelja, bez papirologije, dežurstava, pisanja godišnjih, mesečnih i operativnih planova, razredniog starešinstva, planiranja i svega ostalog. Samo radna nedelja

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 1 mesec kasnije...

Sve više i više čeznem za penzijom..

Sve više i više žalim nove generacije dece koja će ići u naše vrtiće...kako i roditelje koji će očekivati da im deca tamo nešto nauče...

Upravo se vratih sa jedne otvorene tribine, doduše više je bilo izlaganje nego tribina...jer-obično na tribini imaš pravo da izneseš svoje mišljenje, ovde-jok!

(mada su me koleginice jaaaaaaaako molile da ćutim, jer bi verovatno još tamo sedeli!!

Naši "stručni" stručnjaci (sve biser do bisera), koji nikada u svom radnom veku, (mislim na direktni rad sa decom) nisu izveli ni jednu jedinu generaciju dece...ma nisu ni aktivnost održali, a o tome da su proveli ceo (svoj) radni dan u grupi sa 30. dece sami (!!!!!) da i ne pričam.

Koji ni jedan jedini problem ne umeju da reše, već uvek imaju spreman odgovor:"Ne treba otvarati vrata koja ne možeš da zatvoriš"....(!!!!!!) prosipaju svoju teoretsku pamet na sva zvona i sve razglase.

Sedim i slušam ih kako "to više nije da li vi želite, ili ne želite, to je nešto što se mora i tačka!"

Oni zaista nemaju veze sa zdravim razumom.

Ili....im se sviđa da gledaju skupštinu pa misli kako još u vrtiću trebe decu učiti takvom ponašanju..samovolji bez ikakvih obaveza i bez odgovornosti...

Eeeeeeee ...muko moja prosvetna....gde te put vodi...

..i odćutala sam..ja znam kako ću ja raditi a njih očekuje više muke nego što mogu i da zamisle.

Izmenjeno od strane člana vesticara
Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

To je kod nas i generalno jeko veliki problem. Neću govoriti o drugim oblastima, mislila sam na obrazovanje, na pedagogiju. Stalno se govori i tom nekom pomirenju između prakse i teorije, a niko ne radi ništa po tom pitanju. Mi učimo da mora da bude pomirljivo, a opet, mi učimo a ne radimo na tome.

Dakle.. Dok god se u obrazovanju radikalno ne promene neke stvari.. Neće se ni stanje menjati, to je činjenica.

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Ovde konkretno je problem što hoće da se radi po nekim svetskim standardima u našim uslovima.

Nije isto kada rade dve osobe sa 10-ro dece u prostoru od 60m2 sa svim mogućim očiglednim sredstvima i kada rade sve osobe na 35..36..dece+ jedno dete sa dodatnom podrškom (jednostavnije posebnim potrebama). Od toga ti je radno vreme takvo da si sam do 11 sati dok ti ne stigne koleginica, a od sredstava nemaš ništa i boravite u 20m2!!!

Što od tebe očekuju da budeš i logoped i defektolog i psiholog...a oni će da posmatraju i tapšu ti, dok sa tebe cure graške znoja.

Dok ti pored v.o. programa radiš i posao spremačice, servirke...jer nema dosta osoblja.

Uh....

Tužno je to što nas, nosioce posla niko ne sluša!!!

A do premene ne može da dođe jer:

Završe fakultet, pa specijlizaraju, pa grebu poene, pa pišu radove. ...samo da bi stigli do vrha..ili Ministarstva prosvete.

E što su onda pametni-čudo jedno!!!

Izmenjeno od strane člana vesticara
Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima

Kakvi svetski standardi? Sve je to super, ja i jesam za to, ali nemamo mi uslove da se tako nešto u naš sistem implementira, bar ne još uvek.

To je samo jedan aspekt gde postoji problem :beyond: Ja tek iz ove perspekive rada na tom polju i učenja o tome vidim koliko smo mi u stvari daleko, miljama daleko, od svetskog nivoa. Mislim.. Pluralizam u obrazovanju je zakonom kod nas odobren valjda tek od ove godine (na primer).

Link ka poruci
Podeli na drugim sajtovima
  • 3 meseci kasnije...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...